Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan hende det allerede finnes en tråd om dette men...

Jeg har aldri brukt proteinpulver, men ser nå at det kanskje kan være en fordel å teste det ut. Men så er jeg redd for å kjøpe feil. Kjøpe et som smaker vondt og så blir boksen bare stående urørt.

Så - hva er best? Hvilket proteinpulver smaker best? Hvilket merke og hvilken smak? Og hvor er det best å kjøpe det hen?

Jeg tenker jeg kommer til å bruke det i matlaging, istedetfor å drikke shake. Blande i kesam eller lage proteinpannekaker eller andre smarte ting som jeg ser folk gjør :) Men vil gjerne at det smaker godt som shake også, i tilfelle jeg finner ut at jeg vil drikke det som shake også.

Setter stooor pris på svar. Skal til sverige en tur snart tenker jeg, lønner det seg å kjøpe det der?

Fortsetter under...

Skrevet
  "Oddis skrev:
Du finner en lang tråd om folks favoritter her:

Favoritt proteinpulver? | Fitnessbloggen Forum

Send en mail til produsentene/forhandlerne å be om smaksprøver så slipper du å kjøpe 3 kg av noe du ikke liker. Ikke alle som gir ut dette, men MyRevolution og Norkost vet jeg ihvertfall har pleid å gjøre det.

Der var tråden ja! Tenkte at det sikkert måtte være en en plass! :) Tusen takk. Og tusen takk for tips om at man kan be om smaksprøver, det visste jeg ikke at man fikk. Da skal jeg jammen meg gjøre det! :)

Sitat
Jeg ville ihvertfall valgt en 4-phase så man får mer enn typisk bare whey eller kasein :)

Nå føler jeg meg dum, men jeg er helt fersk på dette, så det sa meg ikke så mye :blush::p Hva menes med 4-phase?

Sitat

Hvis du sender mail til Stig på
lager@norkost.no
så får du smaksprøver
:)

Siden du skal bruke det til matlaging er det vel vaniljepulver du vil ha? Madammen har laget mye rart med Activate Elite Gold her på bruket, sjokoladebrownies blant annet. Mener å huske at jeg ble ganske swole
:)

Herlig, tusen takk! :) Tenkte at vanilje var greit å ha til matlaging ja. Men kanskje ikke vanilje til shake, om jeg skal ha det? Forestiller meg bare at det ikke er så godt med vanilje-protein-shake, av en eller annen grunn. Kanskje jeg tar feil :p

Skrevet
  "emilwoop skrev:
Jeg ville ihvertfall valgt en 4-phase så man får mer enn typisk bare whey eller kasein :)

Har du noen dokumentasjon som underbygger at en 4-phase faktisk gir bedre proteinsyntese enn whey/kasein?

Annonse

Skrevet
  "Maren Helene skrev:

Nå føler jeg meg dum, men jeg er helt fersk på dette, så det sa meg ikke så mye :blush::p Hva menes med 4-phase?

Proteinstrukturer har forskjellig hurtighet av opptak i kroppen. Whey protein opptas f.eks hurtigere enn Kasein, mens kasein gir en lengre varighet av proteinsyntesen. For at proteinsyntesen skal vare lengre kan man derfor kombinere flere typer protein for å forlenge proteinsyntesen. En 4-fase vil typisk være hydrolyserte aminosyrer (frie aminosyrer som kroppen ikke trenger bryte ned og kan gå rett ut i blodet), wheyprotein (hurtig), eggeprotein (medium) og kasein (langsom).

Skrevet
  "Oddis skrev:
Proteinstrukturer har forskjellig hurtighet av opptak i kroppen. Whey protein opptas f.eks hurtigere enn Kasein, mens kasein gir en lengre varighet av proteinsyntesen. For at proteinsyntesen skal vare lengre kan man derfor kombinere flere typer protein for å forlenge proteinsyntesen. En 4-fase vil typisk være hydrolyserte aminosyrer (frie aminosyrer som kroppen ikke trenger bryte ned og kan gå rett ut i blodet), wheyprotein (hurtig), eggeprotein (medium) og kasein (langsom).

Takk for forklaring :) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...