Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det kan hende det allerede finnes en tråd om dette men...

Jeg har aldri brukt proteinpulver, men ser nå at det kanskje kan være en fordel å teste det ut. Men så er jeg redd for å kjøpe feil. Kjøpe et som smaker vondt og så blir boksen bare stående urørt.

Så - hva er best? Hvilket proteinpulver smaker best? Hvilket merke og hvilken smak? Og hvor er det best å kjøpe det hen?

Jeg tenker jeg kommer til å bruke det i matlaging, istedetfor å drikke shake. Blande i kesam eller lage proteinpannekaker eller andre smarte ting som jeg ser folk gjør :) Men vil gjerne at det smaker godt som shake også, i tilfelle jeg finner ut at jeg vil drikke det som shake også.

Setter stooor pris på svar. Skal til sverige en tur snart tenker jeg, lønner det seg å kjøpe det der?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11221-proteinpulver-hva-er-best/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner en lang tråd om folks favoritter her:

Favoritt proteinpulver? | Fitnessbloggen Forum

Send en mail til produsentene/forhandlerne å be om smaksprøver så slipper du å kjøpe 3 kg av noe du ikke liker. Ikke alle som gir ut dette, men MyRevolution og Norkost vet jeg ihvertfall har pleid å gjøre det.

Hvis du sender mail til Stig på [email protected] så får du smaksprøver :)

Siden du skal bruke det til matlaging er det vel vaniljepulver du vil ha? Madammen har laget mye rart med Activate Elite Gold her på bruket, sjokoladebrownies blant annet. Mener å huske at jeg ble ganske swole :)

Du finner en lang tråd om folks favoritter her:

Favoritt proteinpulver? | Fitnessbloggen Forum

Send en mail til produsentene/forhandlerne å be om smaksprøver så slipper du å kjøpe 3 kg av noe du ikke liker. Ikke alle som gir ut dette, men MyRevolution og Norkost vet jeg ihvertfall har pleid å gjøre det.

Der var tråden ja! Tenkte at det sikkert måtte være en en plass! :) Tusen takk. Og tusen takk for tips om at man kan be om smaksprøver, det visste jeg ikke at man fikk. Da skal jeg jammen meg gjøre det! :)

Jeg ville ihvertfall valgt en 4-phase så man får mer enn typisk bare whey eller kasein :)

Nå føler jeg meg dum, men jeg er helt fersk på dette, så det sa meg ikke så mye :blush::p Hva menes med 4-phase?

Hvis du sender mail til Stig på
[email protected]
så får du smaksprøver
:)

Siden du skal bruke det til matlaging er det vel vaniljepulver du vil ha? Madammen har laget mye rart med Activate Elite Gold her på bruket, sjokoladebrownies blant annet. Mener å huske at jeg ble ganske swole
:)

Herlig, tusen takk! :) Tenkte at vanilje var greit å ha til matlaging ja. Men kanskje ikke vanilje til shake, om jeg skal ha det? Forestiller meg bare at det ikke er så godt med vanilje-protein-shake, av en eller annen grunn. Kanskje jeg tar feil :p

Annonse

Nå føler jeg meg dum, men jeg er helt fersk på dette, så det sa meg ikke så mye :blush::p Hva menes med 4-phase?

Proteinstrukturer har forskjellig hurtighet av opptak i kroppen. Whey protein opptas f.eks hurtigere enn Kasein, mens kasein gir en lengre varighet av proteinsyntesen. For at proteinsyntesen skal vare lengre kan man derfor kombinere flere typer protein for å forlenge proteinsyntesen. En 4-fase vil typisk være hydrolyserte aminosyrer (frie aminosyrer som kroppen ikke trenger bryte ned og kan gå rett ut i blodet), wheyprotein (hurtig), eggeprotein (medium) og kasein (langsom).

Proteinstrukturer har forskjellig hurtighet av opptak i kroppen. Whey protein opptas f.eks hurtigere enn Kasein, mens kasein gir en lengre varighet av proteinsyntesen. For at proteinsyntesen skal vare lengre kan man derfor kombinere flere typer protein for å forlenge proteinsyntesen. En 4-fase vil typisk være hydrolyserte aminosyrer (frie aminosyrer som kroppen ikke trenger bryte ned og kan gå rett ut i blodet), wheyprotein (hurtig), eggeprotein (medium) og kasein (langsom).

Takk for forklaring :) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...