Gå til innhold

Strekk i nedre magemuskler?


frusurdal

Anbefalte innlegg

Eg va på trening idag, hadde min standar intervall på mølla i ca. 16 min.

Sko ta benken etterpå, klarte fillen ikkje å legge meg ned uten å føle at noen kniv stakk meg i magen helt nederst.. litt på siden ved di hofte beina som stikker ut..

Prøvde deretter å ta nedpress, null sjangse uansett kor lett eg hadde det,..

Det reiv mildt sakti i magen uten eg prøvde å bruke di...

Så m andre ord, uansett kæ eg prøvde så hadde eg kje sjangse.. det gjorde så shit vondt..

Ikkje har eg trent di heller på nesten ei uke, så kæ har skjedd?...

Noe eg kan gjer for å ''lindre'' eller få det fort vekk?

Redd for eg må ta en trene pause i noen veker... e ikkje akkurat ette min plan.....:/

Noen andre som he opplevd det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du beskrive nærmere hvor smertene sitter? SItter de mot midten eller mer ut mot siden? Bare ene siden? Hvor langt ned er det?

Kjente du noe når du løp eller først når du la deg ned på benken? Smerter om du står på et ben og løfter kneet på den vonde siden opp til 90 grader?

Mye spørsmål her, men er mange differensialdiagnoser i mage/lyskeområdet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å forklare hvor di sitter, nå har det gått ei uke siden eg har trent magemusklene.. så det har blitt litt bedre..

Men det er forsatt vondt å ta en situps liksom.. eller ligge på ryggen og strekke beina opp og ned...

I starten klarte eg så vidt å reise meg opp fra en benk og ned..

Smertene sitter mellom navelen og skambeinet...

Når eg strammer musklene er det nesten midt av område, kanksje litt ned, og mest på høgreside..

det er ca.3-4 cm ifra sjøvle hoftebeinet og innover ...

Men eg bør vel vente med trening av mage til det forsvinner helt, eller ska eg bare trene di og håpe det forsvinner...

Likt som viss det er gangsperr eg har hatt?

Isåfall er det en ekstrem gangsperr ;P Har hatt det før i magen, men dette føles som det er en sen som strekker seg:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo mest ut som en strekk ja, uten at jeg tør være 100%. Du skal ihvertfall ikke bare kjøre på og satse på at det gir seg, vanlig muskelstølhet kommer ikke brått på den måten. Du får lov til å gjøre alt som ikke gjør vondt, men styr unna all trening som tar betydelig på magen.

Bare sånn for safety: du merker ikke noe tegn til at det buler litt ut mellom magemusklene eller i lysken om du bygger opp bukpresset (som om du skal drite, bare knip igjen (sorry for nastyness))?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehhe... det går bra..

mhm... buler ut?...det kommer ingenting mellom magemusklene nei :/..

Kos då??:p:/

Men eg vett at mine magemuskler he ikkje samlet seg heilt sammen ennda etter svangerskap,

Tror eg he hatt sånn delte magemsukler..

og eg he trent mye av nedre magemuskler om det kan vere noe der?

Probleme e jo at eg ikkje kan trene i det heile tatt då viss det det ikkje ska gjer vondt...

eg prøvde alt , alt fra nedpress, vanlige vekter for biseps, triseps osv..

Då sier det litt kor vondt det var når eg ikkje klarte noe:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med bulinga er i forhold til brokkproblematikk som kan ha litt andre løsninger enn å bare vente med ting ;)

At du har trent magemusklene mye er forsåvidt bare en god ting, selv om vi ikke kan isolere øvre eller nedre del av dem så fort det er noe belastning på. Det med svangerskap er jo absolutt relevant, hvor lenge er det side du fødte?

Om du har strukket magemusklene skikkelig er det vanskelig med styrketrening, da vi aktiverer de i større eller mindre grad i de alle fleste øvelser. For å prøve å koble dem ut kan du se om du klarer å trene alternative øvelser i apparater, da de ikke stiller noe særlige krav til å stive av ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke godt ut nei:( Jeg hadde å strekk i magen for ei stund siden og kjentes ganske mye ei ukes tid

uka før jeg fikk det trene jeg mye mage og testet ut litt nye øvelser så for meg kom det av for mye mage trening

men jeg vet i vært fall hvor min grense går nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...