Gå til innhold

Kardio, hva definerer det?


verolima

Anbefalte innlegg

Er løping/jogging i 30 min til pusten min omtrent er dau karido trening? Det forekommer "pauser" med gange, men aldri mer en 30 sekunder..

Spiller jeg bare dum òg tror jeg vet hva jeg holder på med på mølla eller vil jeg få bedre kondis?

jeg har ALDRI i hele mitt 24 år lange liv noen sinne ever likt å løpe, ( men har vært aktiv med fjell, svømming, tur osv..) men plutselig fått litt sans for spurt /jogg på mølla... kombinert med styrke trening 3-4 dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å jogge eller løpe i 30 minutter er kondisjonstrening. Du må heller ikke løpe sammenhengende for å kalle det kardio/kondisjonstrening. Å veksle mellom å løpe fort og gå raskt kan være veldig god trening.

Anbefaler å sjekke ut artikkelen om 4x4: http://fitnessbloggen.no/4x4-intervall-trening/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er jo en intervall trening, og jeg må gi meg når melkesyren sier klart og tydelig ifra ellers risikerer jeg at beina mine svikter...

noe hard barka styrke trening? nja.. det kan jeg ikke kalle det, men jeg driver med catslide bl.a og trening på apparater. Har fått personlig trener til å sette opp ett program til meg for å få bedre styrke og strammere kropp. Det har i allefall fungert greit på meg hittil.. pusher meg selv så langt det lar seg gjøre..kroppen min begynte på 0 om ikke minus, og nå så er den blitt en hel del sterkere.. Er helt ny på alt dette med styrketrening og greier.. men lærer fort håper jeg :)

Hvorfor ville ikke du drevet med intervall på mølla vedsiden av styrke? mulig fordi du sikkert trener en tanke to hardere enn det jeg gjør ;)

En time på sofaen, eller forran pc`en er greit etter trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på målsetning.

Du driver en form for intervalltrening, der det virker som du lar pusten og melkesyren bestemme når du tar pauser, og ja, det vil forbedre kondisjonen og oksygenopptaket ditt. Ikke noe jeg ville drevet med ved siden av styrketrening, men så vet jeg heller ikke hvordan du driver styrketrening.

En ting er sikkert: Det er bedre enn en time på sofaen eller foran pcen ;)

Jeg har et mål om å gå ned i fettprosent, r godt i gang. J trener styrke 6 dager i uka , 1-2 intervall økter i uka og en del gåing på tredemølle etter styrken. Men hva mente du med at du ikke ville drevet med dette ved siden av styrketrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...