Fyrstikken Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg trener opp til seks ganger i uka, og har problemer med å få i meg nok protein. JA, jeg spiser mye egg, kylling, melk o.l, men føler ikke at musklene får full restutisjon. Har lest meg litt om på nett nå, og har forstått det slik: 1 kreatin er best dersom du skal restutiere musklene over natten 2. Myseprotein er best dersom du skal restutiere musklene rett etter trening 3. Proteinpulver er egentlig bare tull siden du får i deg nok gjennom maten. Når jeg da trener håndball, veier 46 kg, 168 cm, trener styrke og annen kondisjonstrening (fjell,sykkel, jogge o.l) I tillegg til håndballen og spiser ca 1800 kcal om dagen og får i meg ca 90 gram + eller- protein pr dag, trenger jeg proteinpulver for å bygge muskler, eller vil jeg ende opp med å gå opp i fettprosent og bare legge på meg? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Med 90g protein så er du allerede nesten på 2g/kg kroppsvekt, og proteinpulver er ikke nødvendig. Men, om du får i deg lite protein en dag, så er proteinpulver en veldig lettvint måte å få i seg ekstra på, så det er absolutt verdt å ha stående. Har du planer om å gå opp i vekt? Syns du spiser veldig lite mtp at du har en veldig lav vekt og har veldig store treningsmengder. Du bør hvertfall ikke bekymre deg for å gå opp i fettprosent sånn som du holder på nå! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/#findComment-418138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fyrstikken Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Med 90g protein så er du allerede nesten på 2g/kg kroppsvekt, og proteinpulver er ikke nødvendig. Men, om du får i deg lite protein en dag, så er proteinpulver en veldig lettvint måte å få i seg ekstra på, så det er absolutt verdt å ha stående. Har du planer om å gå opp i vekt? Syns du spiser veldig lite mtp at du har en veldig lav vekt og har veldig store treningsmengder. Du bør hvertfall ikke bekymre deg for å gå opp i fettprosent sånn som du holder på nå! Har planer om å gå opp i vekt som et resultat av økt muskelmasse. Jeg og alle de andre rundt meg synest jo at jeg spiser mye, haha! Jeg spiser jo mer mat enn pappa! hehe:p Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/#findComment-418157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fyrstikken Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Med 90g protein så er du allerede nesten på 2g/kg kroppsvekt, og proteinpulver er ikke nødvendig. Men, om du får i deg lite protein en dag, så er proteinpulver en veldig lettvint måte å få i seg ekstra på, så det er absolutt verdt å ha stående. Har du planer om å gå opp i vekt? Syns du spiser veldig lite mtp at du har en veldig lav vekt og har veldig store treningsmengder. Du bør hvertfall ikke bekymre deg for å gå opp i fettprosent sånn som du holder på nå! Er jo forresten ikke en fordel å være så lett når jeg snart skal spille på damelaget i håndball der motspillerne er to ganger min egen vekt nesten, haha! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/#findComment-418158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Akkurat. Men det er grenser for hvor mye muskelmasse du har mulighet til å legge på deg, så du burde nok også regne med å legge på deg litt fett i samme slengen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/#findComment-418160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Pall Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg trener opp til seks ganger i uka, og har problemer med å få i meg nok protein. JA, jeg spiser mye egg, kylling, melk o.l, men føler ikke at musklene får full restutisjon. Har lest meg litt om på nett nå, og har forstått det slik: 1 kreatin er best dersom du skal restutiere musklene over natten 2. Myseprotein er best dersom du skal restutiere musklene rett etter trening 3. Proteinpulver er egentlig bare tull siden du får i deg nok gjennom maten. Når jeg da trener håndball, veier 46 kg, 168 cm, trener styrke og annen kondisjonstrening (fjell,sykkel, jogge o.l) I tillegg til håndballen og spiser ca 1800 kcal om dagen og får i meg ca 90 gram + eller- protein pr dag, trenger jeg proteinpulver for å bygge muskler, eller vil jeg ende opp med å gå opp i fettprosent og bare legge på meg? Ja, myse/whey er ganske lett nedbrytbart protein iforhold til andre typer, med tanke på rask restutisjon:) Tech Nutrition - Ny forskning: Effekt av protein, kreatin og styrketrening på muskelvekst Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/#findComment-418167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Som Vegard sier har du en veldig lav, faktisk usunn vekt i forhold til høyden din. Muskler veier, men det kan ta flere år å legge på seg nok muskler til at du vil nå en tilnærmet normalvekt. Du vil ha veldig godt av å legge deg i et energioverskudd over en periode. Det trenger ikke å være stort, men opp mot 500kcal i overskudd. Når du spiser så lite vil du ikke øke i muskelmasse selv om du spiser nok protein. Du gir ikke kroppen den energien den trenger for å fungere optimalt, og da er det siste den tenker på å bygge muskler og heller ikke restituere kroppen skikkelig etter en hard økt. Hvorfor er du redd for å gå opp i vekt? Når du vet at kroppen din bare har godt av det? Det vil medføre en sterkere fysikk, mer overskudd i hverdagen og bedre humør. 1800kcal er langt under vedlikeholdsnivået ditt og absolutt ikke å spise mye. Kanskje du spiser mye i mengde, men lite energitett. Vegard L, oslove, L.C og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/#findComment-418332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fyrstikken Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Som Vegard sier har du en veldig lav, faktisk usunn vekt i forhold til høyden din. Muskler veier, men det kan ta flere år å legge på seg nok muskler til at du vil nå en tilnærmet normalvekt. Du vil ha veldig godt av å legge deg i et energioverskudd over en periode. Det trenger ikke å være stort, men opp mot 500kcal i overskudd. Når du spiser så lite vil du ikke øke i muskelmasse selv om du spiser nok protein. Du gir ikke kroppen den energien den trenger for å fungere optimalt, og da er det siste den tenker på å bygge muskler og heller ikke restituere kroppen skikkelig etter en hard økt. Hvorfor er du redd for å gå opp i vekt? Når du vet at kroppen din bare har godt av det? Det vil medføre en sterkere fysikk, mer overskudd i hverdagen og bedre humør. 1800kcal er langt under vedlikeholdsnivået ditt og absolutt ikke å spise mye. Kanskje du spiser mye i mengde, men lite energitett. Jeg har IKKE sagt at jeg er redd for å gå opp i vekt? Det er jo det jeg vil? Jeg vil bare ikke gå opp i vekt på en usunn måte der det jeg legger på meg er fett. Målet mitt er jo å legge på meg og få mere muskler, slik at jeg kan prestere bedre i idretten min. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/#findComment-418483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg har IKKE sagt at jeg er redd for å gå opp i vekt? Det er jo det jeg vil? Jeg vil bare ikke gå opp i vekt på en usunn måte der det jeg legger på meg er fett. Målet mitt er jo å legge på meg og få mere muskler, slik at jeg kan prestere bedre i idretten min. Det er bra du ikke er redd for å legge på deg, men det vil ikke være usunt for deg om du også legger på deg litt fett. Det er ikke meningen at kroppen din bare skal bestå av bein og muskler, litt polstring må til og det er bare sunt. Du vil legge på deg litt fett samtidig som du øker i muskelmasse, slik at fettprosenten din vil forbli noenlunde stabil og det er er god ting! Derfor foreslår jeg at du legger deg i et lite overskudd, slik at du har muligheten til å bygge muskler uten å legge på deg for mye fett. Slik du spiser nå er for lite til å i det hele tatt veldikeholde, så det å bygge muskler blir umulig. Fyrstikken, oslove og Vegard L 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/#findComment-418497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fyrstikken Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Det er bra du ikke er redd for å legge på deg, men det vil ikke være usunt for deg om du også legger på deg litt fett. Det er ikke meningen at kroppen din bare skal bestå av bein og muskler, litt polstring må til og det er bare sunt. Du vil legge på deg litt fett samtidig som du øker i muskelmasse, slik at fettprosenten din vil forbli noenlunde stabil og det er er god ting! Derfor foreslår jeg at du legger deg i et lite overskudd, slik at du har muligheten til å bygge muskler uten å legge på deg for mye fett. Slik du spiser nå er for lite til å i det hele tatt veldikeholde, så det å bygge muskler blir umulig. Får prøve på det da!:-) Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10947-proteinpulver-hvilket-er-det-beste-og-er-det-virkelig-n%C3%B8dvendig/#findComment-418545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.