Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er hypp på tips og innspill her jeg sitter og lager meg et nytt styrkeprogram.

Har kjørt PHAT i 5 uker nå, og lurer på å flette litt av det inn i "mitt" program.

Hva er tanker rundt 2splitt, hvor en uke ser eksempelvis slik ut:

Mandag : tung bein

Tirsdag : tung overkropp

Torsdag : hypertrofi bein

Fredag: hypertrofi overkropp

Er det greit å kjøre de samme øvelsene på både de tunge og lette øktene?

Målet er muskelvekst, markerte muskler og litt mindre fett!

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10928-tung-og-lett-styrketrening-i-samme-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette virket veldig likt x-size, med litt variasjoner på de siste dagene. Kanskje det kunne vært en idé og da heller prøve ut det? Det er et godt program likt av mange, som går både på styrkeøkninger og muskelvekst. Du må innom førstenevnte for å oppnå sistenevnte. Ta en titt på det! :)

For mindre fettprosent kan du bygge muskler og dermed gå ned den veien, men dette kan være vanskelig uten å legge på seg fett samtidig dersom du ligger i overskudd. Det er også mulig å gå ned i fettprosent ved å spise litt i underskudd, som igjen gjør det tøffere å øke i styrke og masse. Det er selvfølgelig fullt mulig, og mange her inne får det til, men det er tungt. Det beste er ofte å spise etter vedlikehold og redusere fettprosenten gjennom økning i muskelmasse. Et godt kosthold er nøkkelen her og et høyt proteininntak som det mest vesentlige.

"Er det greit å kjøre de samme øvelsene på både de tunge og lette øktene?"

- Ja, men har du god teknikk, så ville jeg for motivasjonens skyld variert litt. Også er det jo ikke heller slik at alle øvelser egner seg like godt for tunge og lette dager. Jeg synes f.eks ikke å kjøre 5 reps på flyes er noe særlig :-)

Har du en link til det? Jeg har funnet en, men den er forskjellig fra et x-size program jeg så her tidligere

Har ikke sett etter det, men flere her inne som kjører det. Søk i søkefeltet og verden åpner seg for deg :happy:

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...