Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er best og hvorfor?

Hørt at d er best med en blanding av disse to og at d er viktig å trene styrke når man vil ned i vekt..men for mange stopper vektnedgangen med styrketrening feks..

Har prøvd og feilet mye med hva som er perfekt oppskrift med styrke,kondisjon osv...finner ikke helt ut det..hva er best å gjøre? Trene bare styrke for å se,trene bare kondisjon,trene 50 50 eller what?

Enkelte ganger virker det som d er bedre med veldig mye styrketrening...men så...stopper det og man øker cardio..og d skjer ting...men er d som skjer da at man mister muskelmasse ettersom man plutselig går ned i vekt igjen ved mye gåturer,intervaller osv og slapper litt av med styrketreninga?

Fortsetter under...

Behalde og bygge musklar: Styrketrening

Uthald: Kardio

Vektendring: Kosthald

Kosthaldet er det som betyr noko i forbinding med nedgang i vekt. Styrke og/eller kardio vil sjølvsagt påverke energibalansen, men det er kosthaldet som avgjer resultatet.

Om du forbrenn 500 kcal gjennom styrketrening eller kardio betyr lite for vekta sin del, men i forhold til muskelmasse og uthald kan det bety noko. Finnes ikkje noko perfekt oppsett sidan det meste fungerer med riktig kosthald.

Eg ville anbefalt eit hovudfokus på styrketrening om ein ikkje vil sjå ut som ein Victoria's Secret-modell (kanskje eit dårleg eksempel) som knapt kan løfte 5 kg, eller Grete Waitz. Sett litt på spissen.

Behalde og bygge musklar: Styrketrening

Uthald: Kardio

Vektendring: Kosthald

Kosthaldet er det som betyr noko i forbinding med nedgang i vekt. Styrke og/eller kardio vil sjølvsagt påverke energibalansen, men det er kosthaldet som avgjer resultatet.

Om du forbrenn 500 kcal gjennom styrketrening eller kardio betyr lite for vekta sin del, men i forhold til muskelmasse og uthald kan det bety noko. Finnes ikkje noko perfekt oppsett sidan det meste fungerer med riktig kosthald.

Eg ville anbefalt eit hovudfokus på styrketrening om ein ikkje vil sjå ut som ein Victoria's Secret-modell (kanskje eit dårleg eksempel) som knapt kan løfte 5 kg, eller Grete Waitz. Sett litt på spissen.

Joda jeg vet igrunnen dette:P Så igrunnen så kaster jeg bort tida mi ved å gå 6 mil i uka i tillegg til styrketreninga når jeg skal ned en del i vekt enda?

Joda jeg vet igrunnen dette:p Så igrunnen så kaster jeg bort tida mi ved å gå 6 mil i uka i tillegg til styrketreninga når jeg skal ned en del i vekt enda?

Hvorfor i alle dager skal dette i noen som helst forbindelse være bortkastet tid? Det er jo kalorier forbrent uansett, som vil virke positivt inn på vektnedgang. For ganske mange vil "små" justeringer som for eksempel noen ekstra gåturer og hverdagsaktivitet kunne bidra til at man faktisk når målene man setter seg. Vi mennesker er jo ikke laget for å bare sitte i ro heller :) For ikke å snakke om at det for de aller fleste også vil være langt mindre smertefullt å øke hverdagsaktiviteten enn å redusere på kalorier.

Trening er aldri bortkasta tid, men om målet er å gå ned i vekt, du trener mykje og ikkje ligg i kaloriunderskot så kan kardio nesten kallast bortkasta ja.

Ligger i stort underskudd for tiden..ca 1000 kcal i minus,men spise rjo litt mer på lørdag feks så...blir vel 700 kcal underskudd daglig ca.

Annonse

Hvorfor i alle dager skal dette i noen som helst forbindelse være bortkastet tid? Det er jo kalorier forbrent uansett, som vil virke positivt inn på vektnedgang. For ganske mange vil "små" justeringer som for eksempel noen ekstra gåturer og hverdagsaktivitet kunne bidra til at man faktisk når målene man setter seg. Vi mennesker er jo ikke laget for å bare sitte i ro heller :) For ikke å snakke om at det for de aller fleste også vil være langt mindre smertefullt å øke hverdagsaktiviteten enn å redusere på kalorier.

Ja:) Jeg elsker styrke...men fader..jeg elsker å gå lange turer i fjellet også ...kjiiipt om dette betyr at jeg egentlig ikke bør gjøre d så mye:P Men kjekt å lese dette:)

Jeg har også lurt på dette, men tror ikke jeg kommer til å slutte med kondisjonstrening. Det føles altfor godt når kondisjonen blir bedre og jeg får bedre utholdenhet. For meg er det viktig å kunne kombindere de to på best mulig måte. Ikke bare for vektnedgangen, men for hvordan kroppen føles med god kondis.

Det er bare tullete å kutte ut kondisjonstreningen. Kondisjonstrening i moderate former er bare sunt. I tillegg har kroppen godt av å bevege på seg. Det virker nesten som folk har glemt at kardio ikke bare består av å forbrenne fett (selv om det skjer også) :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...