Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har i dag hatt en etterlengtet hviledag etter 10 dager med trening. Har trent varriert, har normalt en hviledag i uken, men i denne perioden har det ballet på seg med trening hver dag. Kjenner at kroppen trengte denne dagen og det har på mange måter vært deilig. Men, jeg har følt meg ekstremt rastløs, nesten litt amper. Har hatt helt ville crawings, som jeg heldigvis delvis har holdt i sjakk. Men, det har vært en uvant følelse. Er det flere som blir rastløse og har utfordring med å holde seg til dietten på hviledager?

Må hviledagen være fullstendig hvile? eller kan man ta en rolig joggetur på hviledagen?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10685-hviledag-rastl%C3%B8shet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Om du har hviledag fra styrketrening betyr det egentlig bare at du ikke bedriver styrketrening den dagen. Det er ikke det samme som at man må holde sofaen som om man er sjuk :) Ikke gjør det vanskeligere en hva det er, ikke noe iveien for en liten joggetur om du føler for det, så lenge du ikke legger ut på bakkesprinter eller marathon. Poenget med dagen er fortsatt å hvile, så er det opp til deg hva du legger i det :)

Jeg blir også litt rastløs på hviledager, men da bruker jeg å passe på å dra på besøk, gjøre ærend, rydde kåken eller andre ting som utgår ellers pga trening.

Tror litt mange forbinder hviledag med daffedag - altså; sitte i sofaen hele dagen og se på tv.

Gå en lang tur, vær med venner, dra ut og spis. Hjelper ikke å ha hviledag om du bare sitter og stresser og nærmest går på veggene. Kanskje kroppen får hvilt seg, men du blir bare sliten i hodet. Kom deg ut og nyt livet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...