Gå til innhold

Utstyr til hjemmetrening


Anders85

Anbefalte innlegg

Er ute etter kombinert knebøystativ/benkpress. Dessverre er det veldig mye drittutstyr som blir solgt, så det er vanskelig å finne noe som er ordentlig til en god pris.

Jeg var opprinnelig ute etter en powerrack, men de som er best bygd er dessverre også for høye. De som passer inn til en normal takhøyde er ofte mer pusslete, dårlige hooks og man får ikke brukt chin up funksjonen pga. takhøyden uansett. Jeg har vært å prøvd dem på sportsmaster og de var ikke aktuelle.

Derfor kikker jeg nå mer etter en tilsvarende denne i kvalitet og funksjonalitet, men prisen på en slik er nok 30-40 000kr, så jeg er ute etter noe som er til en mer overkommelig pris.

Eleiko Powerlifting Squat Stand/Bench

Jeg har kikket på Mobech, Kappi, Sportsmaster og diverse andre nettbutikker. Men ingen av dem har det jeg er ute etter. Fant denne på Frydenlund Trimutstyr.

Trimutstyr Frydenlund

Noen som har erfaring med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er treningssentre som er konkurs / skal bytte ut treningsutstyr, da får man det til en vesentlig bedre pris kontra kjøpe nytt. Ellers kan det være en ide og bestille fra USA. Har noen bekjente som har kjøpt inn til eget gym, så kan høre hva de gjorde - men du må nok regne med å bruke litt penger på å få nødvendig med utstyr (skiver,stenger,stativ etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulefoss AK har 3 Frydelund rack (han holder til rett i nærheten av der jeg bor) Og Roy holte har vel også handla rack derfra.

Skuddsikre rack.. Og Kjøper du med sikkerhetsstativ så er powerrack omtrent overflødig :)

Er etter konkurranse mål, så er ganske like på alt annet av dyre rack, bare billigere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fryktelig mye penger for to overvurderte øvelser. Den eneste grunnen til å kjøpe inn sånt, er om du skal konkurrere i styrkeløft.

Hvis du fortsatt insisterer på at du trenger det, kommer du svært langt med å bygd et i tømmer.

http://www.google.no/search?q=diy+squat+rack&hl=no&client=safari&prmd=imvnsfd&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=99oQUN35NsjatAbYiYCACA&ved=0CFUQsAQ&biw=480&bih=268#p=0

Jeg falt for denne;)

Speaker-Squat-Stand.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er treningssentre som er konkurs / skal bytte ut treningsutstyr, da får man det til en vesentlig bedre pris kontra kjøpe nytt. Ellers kan det være en ide og bestille fra USA. Har noen bekjente som har kjøpt inn til eget gym, så kan høre hva de gjorde - men du må nok regne med å bruke litt penger på å få nødvendig med utstyr (skiver,stenger,stativ etc)

Ja det hadde nok vært optimalt men må nok være litt heldig om man plutselig skal falle over et konkurssalg.

Du kan gjerne høre med kompisene dine som bestilte fra USA, hvis det er penger å spare så er jeg absolutt intreressert :)

Jeg er oppe i 40 000kr i den pakken jeg har satt sammen med nå som inkluderer, IPF godkjent kombistativ, +200kg i vektskiver, 2 olympiastenger, 8 fjærlåser, 4 hantelstenger med olympia diameter, lever belte, strikk fra 2,5-55kg og justerbar skråbenk.

Målet er å få det så billig som mulig men jeg må ha en viss kvalitet på utstyret også. Det værste jeg vet er å trene med dårlig utstyr. Er man to stk som deler på hjemmegymmet så er det fort spart inn igjen over en 5års periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fryktelig mye penger for to overvurderte øvelser. Den eneste grunnen til å kjøpe inn sånt, er om du skal konkurrere i styrkeløft.

Hvis du fortsatt insisterer på at du trenger det, kommer du svært langt med å bygd et i tømmer.

http://www.google.no/search?q=diy+squat+rack&hl=no&client=safari&prmd=imvnsfd&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=99oQUN35NsjatAbYiYCACA&ved=0CFUQsAQ&biw=480&bih=268#p=0

Jeg falt for denne;)

Speaker-Squat-Stand.jpg

Hadde jeg syns de var overvurderte så hadde jeg ikke trent dem 4 dager i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulefoss AK har 3 Frydelund rack (han holder til rett i nærheten av der jeg bor) Og Roy holte har vel også handla rack derfra.

Skuddsikre rack.. Og Kjøper du med sikkerhetsstativ så er powerrack omtrent overflødig :)

Er etter konkurranse mål, så er ganske like på alt annet av dyre rack, bare billigere..

Takk! Jeg skal seriøst vurdere denne. Den løper jo opp i nesten 18 000kr med sikkerhetsstativ, så da er det 5000kr spart om man kjøper en av de tilsvarende modellene til kappi.

Får se om kappi vil gi prisavslag dersom jeg kjøper alt gjennom dem ellers vil jeg nok bestille fra ulike steder inkl. frydenlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har frydenlund kombirack og powerrack hjemme. Jeg er veldig fornøyd. Husk at Kappi kun har veiledende pris, det betyr at han har ikke dette utstyret på lager slik at han bestiller opp fra f.eks Danmark(ER-rack). Jeg husker ikke nøyaktig hvor mye jeg betalte for frakt med Frydenlund, men det var overraskende lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...