Gå til innhold

Trenger hjelp angåede vektskiver på gymen

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo

På treningsenteret der jeg trener er det en type vektskiver som er gule og er små å er veldig tynne.

Det står ikke om hvor mye de veier.

Det står "1/4" på dem. Jeg har lenge mistenkt at det er 0,25 kg skiver, men er usikker.

Så mitt spørsmål er : Hvor mye veier disse vektskivene?

Fortsetter under...

Gjest GuJunPyo
A. 1/4 er sikkert 1/4 kilo aka 0,25

B. De som jobber der vet det sikkert

C. Har ikke noe å si, for det er bare antall 20kgskiver på stanga som teller

Ja, de som jobber der har tatt sommerferie så bare de med kort kan komme og trene.

Ja, men jeg skal øke 1,5 kg med benkpress hver andre uke. Og da trenger jeg 0,25 kg.

Kortsiktig sett så betyr det ikke noe, men langsiktig sett betyr det kanskje at jeg kan ta 10-20 mer kg på benkpress om et år.

7098d8dc-b32c-44ad-a730-9fce504bdda2.800x500.jpg

Blir ikke sikrere enn dette ;)

Du får sikkert noen rare blikk når du drar frem kjøkkenvekta og begynner å veie, men hvem bryr seg? Tok med meg badevekt en gang når jeg trente på et eldgammelt gym ettersom vektstengene kjentes så ulike å løfte med, og jaggu var det 5 kgs forskjell fra den letteste stanga til den tyngste :p

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...