Gå til innhold

Paranøtter farlige? Har jeg vanskelig for å tro!


Peter M.

Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne stusselige linken da jeg surfet rundt på allmektige Google for å få litt mer kunnskap om næringsinnholdet til paranøtter, og utrykket jeg satt igjen med etter at alt var lest er ubeskrivelig ettersom jeg knasker på paranøtter dagen lang...Jeg quoter:

Men kanskje stråling er den mest bisarre risikoen forbundet med paranøtter. Trærne er så store, deres omfattende rotsystemer bore dypt ned i bakken og nyt uvanlige mengder radium fra jorda. Dette radium blir overført til nøtter, noe som gjør dem radioaktive. Det er antatt paranøtter har 1000 ganger mer radium enn den nest mest radioaktive maten

Men dette er jo tross alt internet, så disse bizarre 'fakta' setningene kan jo like så godt være sanne. Hva tror du?

Pekepinnen min tipper vel egentlig sterkest over på at dette er en stor bløff. Den dårlige grammatikken som ble brukt da artikkelen ble skrevet røper det også litt.

Farene ved paranøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det slik, finner du ikke andre mer seriøse artikler med forskningsreferater som sier det samme er det stor sjanse for at det er bløff.

men nå står det jo også:

mengden av stråling i et Brasil mutter fortsatt liten i forhold til stråling møter i hverdagen, og det er ikke antatt å utgjøre noen alvorlig helserisiko, uavhengig av mengdene inntatt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET var en artikkel skrevet på det dårligste skriftspråket jeg har sett på veldig lenge, uten noen som helst referanser og der man aldri helt får tak i hvilke nøtter man snakker om i de forskjellige setningene.

Det beste du kan gjøre er å glemme alt du leste på den siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: den siden var noe av det morsomste jeg har sett, kan absolutt anbefales som underholdning!

kosthold for barn med diabetes

Barn med diabetes må balansere sitt inntak av karbohydrater med insulin sine. Karbohydrater at barn spiser, for eksempel sukker, brød og pasta, vil øke blodsukkeret. Fatty og andre høy-kalori mat vil også påvirke blodsukkeret sitt ved å påvirke hvor raskt kroppen tar opp næringsstoffer spist, og derfor er det spesielt viktig å begrense mat med høyt fett eller kalorier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...