Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert skjønner av overskriften, sliter jeg med skuldrene under frontbøy. Eller, riktigere sagt, sliter jeg med skuldrene etter frontbøy. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er en intens smerte inne, bak fremre deltoid, i muskelfestet.

I det siste har jeg kjørt RC-øvelser mellom frontbøy-settene, og det lindrer delvis smerten, merkelig nok.

Jeg vet jeg burde komme meg til fysio eller kiropraktor, men tenkte å spørre her først, i tilfelle noen har slitt med det samme, og funnet en "løsning".

Setter pris på alle konstruktive svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10481-skulderproblemer-under-frontb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Antagelig for fremoverlent og for mye på tå. Rounded upperback as well. Øvre delen av ryggen må strammes opp og ikke sleppes opp. Albuene opp. Når teknikken sitter får du ingen skulderslitasje at all, ei heller av vendingene. Overkroppen må holdes stram under hele løfte. Ikke "slapp av" noen steder i løftet, ei heller i sitsen. + Du får eksta kardio og fatburn av det :)

Kan det være så enkelt som den direkte belastninga stanga legger på deltoideusen? Eventuelt kan det være at du ikke klarer å la stanga hvile skikkelig (cues: chest up, elbows up) og bærer mer enn nødvendig av vekta med hendene, noe som igjen putter mye statisk stress på deltiodeus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...