Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Høyde: 162 cm.

Vekt: 58

Mål: Få strammere kropp, og mindre lår!

Jeg har litt store lår og rumpe i forhold til resten av kroppen, og er dermed redd for å trene lår+rumpe da jeg leste man kunne oppnå STØRRE lår av dette..:eek: Blei redd for å trene etter dette, holder på å få kroppen ned i fett% ved hjelp av kosthold, men vil gjerne kombinere dette med trening UTEN å få større lår....

Noen som har gode tips eller et kickass lår program til meg? :thumbsup:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10450-er-desperat-etter-tips-og-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går ned i vekt uten å trene ved siden av risikerer du å miste muskelmasse slik at du ved å gå ned i vekt kun blir en mindre versjon av slik du er nå og aldri blir fornøyd. Du vil uansett som jente ikke kunne bygge noe særlig med muskler i hverken rumpen eller lårene - at de blir fort store er det bare å glemme.

Du veier 58 kg. Jeg nekter å tro at du har store lår, objektivt sett. At du oppfatter og føler de er store er en ting, men det er ingen måte en jente på 1.62 som veier 58 kg kan ha 'for store lår'.

I forhold til overkroppen, så er de det. Men jeg har ikke tykke lår :) Syntes bare kroppen hadde sett litt mer proposjonert ut med stramme lår. Takk for tips, får vell lese meg fram til forskjellige lår-øvelser :D

Du bør nok lese deg opp på styrketrening.

Ikke tenk på at du kommer til å få større lår og rumpe, det er det energiinntaket ditt som bestemmer. Knebøy, markløft og andre flerleddsøvelser er gull verdt!

Ja jeg er flink å spise sunt, det er ikke noe problem for meg :) Så får vell finne fram målebåndet å begynne å trene! :) Takk for tips!

Hvis du har for store lår så er nok ikke det fordi du har for store muskler. Dersom du trener dem slik at du faktisk bygger litt muskler vil du nok se at du får en mer veltrent form på dem, samtidig som du strammer dem opp.

Med andre ord bør du ikke være redd for å trene beinøvelser, men heller strebe etter å mestre dem. Baseøvelser som knebøy og markløft, som nevnt ovenfor, er et veldig godt utgangspunkt. Lær deg riktig teknikk og øk gradvis i vekt over tid.

Ikke vær redd for å trene bein! Jeg syns du bør kombinere trening og et godt kosthold, så mister du ikke så mye muskelmasse ved å gå ned i vekt som du gjør om du ikke trener ;)

Men tror helt ærlig at du ikke kan ha så store lår siden du har en fin vekt i forhold til høyde ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...