Gå til innhold

Snus og trening


Forsvarsdama5.0

Anbefalte innlegg

Det er mye man gjør som man ikke burde.. Jeg synes ikke det er så ille at folk snuser, heller det enn røyk. Dårlig argument, i know, men min tankegang er at snus går kun ut over personen som snuser, røyk påvirker derimot alle rundt (luft, dårlig lukt o.l). Stort sett er folk relativt smart (okei, vi har jo en tråd her som sier motsatt..) og vet hva som er bra og ikke bra, dermed er det opp til dem. En voksen mann kan bestemme snusinga si selv, selv om de rundt mener det bare godt med å prøve å få han til å slutte :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snust 1-1,5 bokser dagen i cirka 7 år. Har ikke helt troen på at det er prestasjonshemmende, men for min del hemmer det økonomien såpass kraftig at jeg ble kvalm. Har brukt langt mer penger på snus enn jeg vil tenke på.

Nå har jeg ikke kjøpt en boks på tre uker :)

En ting jeg kanskje kan få litt input på er at jeg etter snuskutten har vært ufattelig trøtt. Sovner gjerne direkte etter jobb og trening (21-tiden) og våkner ikke før jeg må på jobb igjen. Håper det går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snust 1-1,5 bokser dagen i cirka 7 år. Har ikke helt troen på at det er prestasjonshemmende, men for min del hemmer det økonomien såpass kraftig at jeg ble kvalm. Har brukt langt mer penger på snus enn jeg vil tenke på.

Nå har jeg ikke kjøpt en boks på tre uker :)

En ting jeg kanskje kan få litt input på er at jeg etter snuskutten har vært ufattelig trøtt. Sovner gjerne direkte etter jobb og trening (21-tiden) og våkner ikke før jeg må på jobb igjen. Håper det går over!

Bra jobba med snuskutt! Det kan godt hende at trøttheten kom som en konsekvens av at du slutta med snus. Nikotin har jo en stimulerende effekt på både puls og blodtrykk. http://www.forskning.no/artikler/2009/februar/210633

Jeg husker selv at kaffeforbruket mitt økte betraktelig da jeg sluttet å snuse. Kanskje det er en sammenheng der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Kanskje. Men jeg vet ikke hvor lurt det er å øke på koffein, ligger allerede på minst 1 liter dagen, og opp til 3 ved anledning..

Ellers hldt jeg meg 8-9 måneder uten frem til i fjor, men satan, lysten forsvinner rett og slett aldri. Litt for mye motgang, og så er det lett å bare si "faen heller".. Har derfor litt mer avslappet forhold til festsnusing o.l. denne gangen :) Ikke bygge det opp så voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om du drikker en liter nå, er det kanskje greit å holde det der :) Jeg har vært fri i rundt 11 måneder nå, og merker ikke noe sug etter snus lengre. Det har vært perioder der jeg har hatt veldig lyst på, men jeg har alltid klart å stå i mot. Jeg er en "enten eller-person", så for meg er det ikke noe alternativ å "snuse litt". Om du får det til å funke så må jo det være det beste. Så slipper man å gå på storsmellen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært veldig enten eller selv. Men siden den taktikken bare funket 8-9 måneder, prøver jeg litt annerledes nå ;).

Hva var viktigste grunnen til at du sluttet forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett har jeg klart å holde meg til bare når jeg drikker, men ettersom det nærmer seg eksamen sprakk jeg igjen. Men koster jo skjorta med en boks om dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv har snust i litt over 4år og har ikke merket det på noe annet en lommeboka. Nå hadde jeg en liten regel om at jeg skulle vente med å snuse 1/2 etter trening fordi jeg innbilte meg at det var negativt (blodårene blir trangere eller noe sånt).

Jeg har seriøst vært skikkelig snusoman. Snuste alltid utenom når jeg spiste,dusjet, trente og sov, men det hendte jeg måtte ta noen snus om nettene også:unsure: Jeg fikk god fremgang på treningen selv om jeg var "missbruker", men nå drev jo jeg mest med styrketrening da.

Men uansett så må jeg bare skryte på meg at jeg ikke har snust på 2mnd nå!! *Stolt* :) Men er det noen som kan si meg NÅR leppa mi skal slutte å skrike etter snus??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett har jeg klart å holde meg til bare når jeg drikker, men ettersom det nærmer seg eksamen sprakk jeg igjen. Men koster jo skjorta med en boks om dagen :(

Eksamen tar knekken på det meste! Skjønner deg helt sinnsykt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...