Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 20 år,veier rundt 65 kg og er 164 høy. Har en fettprosent på rundt 25? (Kan det stemme?) I allefall. Jeg har en god del fett rundt på kroppen som jeg ikke vil ha der, så jeg vil gjerne på en diett hvor fettprosenten min kan reduseres. Leser på innlegg angående PF, og jeg har et spørsmål angående jobben min. Jeg jobber som regel fra 16.00-20.00 hver dag. Dette er fast stilling, men jeg får jo også vakter som går fra 10.00-20.00, spørsmålet er da om hvordan jeg skal gjøre det med middagen? Er det greit å spise middag etter jobb? For det verste jeg vet er å spise middagen min mens jeg er på jobb. Gjør det noe om middagen er det siste måltidet mitt? :)

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10426-periodisk-faste-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er heller ikke noen krise om fasten en dag er 6 timer og en annen dag 10 timer. Ikke gå og legg deg skrubbsulten bare fordi spisevinduet var over før du rakk å spise. Er du skrubbsulten så er det heller ikke noe vits i å vente til spisevinduet åpner bare for å gjøre det.

La PF være et verktøy for å gjøre kostholdet ditt enklere å tilpasse hverdagen, ikke la det være en ekstra stressfaktor. Periodisk faste brukt riktig kan være en fantastisk måte å spise på, men brukt feil kan det ødelegge mer enn det gir.

Husk at PF ikke er noe magic pill. Det er et spisemønster som gir noen fordeler ifm. fettforbrenning og muskelbygging. Energibalansen og ev. kaloriunderskudd er uansett mye viktigere for vektnedgang.

Jeg begynte med PF fordi jeg alltid ble veldig fort sulten etter å ha spist frokost samt at jeg synes det er noe dritt å spise mange små måltider.

Okei! :) Tusen takk for svar :) Ja, jeg føler meg sulten hele tida, så hadde ikke gjort noe med et nytt spisemønster jeg kan fortsette å holde. Noen som har noen peil på hvor mange kcal jeg bør ligge på om dagen for å gå ned i fettprosent/vekt? :) Er som sagt 20, snart 21, veier rundt 65 og er 165 høy :)

Okei! :) Tusen takk for svar :) Ja, jeg føler meg sulten hele tida, så hadde ikke gjort noe med et nytt spisemønster jeg kan fortsette å holde. Noen som har noen peil på hvor mange kcal jeg bør ligge på om dagen for å gå ned i fettprosent/vekt? :) Er som sagt 20, snart 21, veier rundt 65 og er 165 høy :)

Heisann! Her kan du selv rekne ut ditt koloribehov og fordeling av næringsstoffene:

Tech Nutrition - Kalkulatorer

:)

Husk på å drikke mye vann, te/kaffe (uten sukker/melk) eller sukkerfri-tyggis om du blir sulten.

For meg tok det rett over 1 uke før jeg ble vandt med PF-spisemønsteret ;)

Heisann! Her kan du selv rekne ut ditt koloribehov og fordeling av næringsstoffene:

Tech Nutrition - Kalkulatorer

:)

Husk på å drikke mye vann, te/kaffe (uten sukker/melk) eller sukkerfri-tyggis om du blir sulten.

For meg tok det rett over 1 uke før jeg ble vandt med PF-spisemønsteret ;)

Okei! :) Sjekka det nå.. Men hvor mye bør jeg trene i uka for å gå ned a? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...