Gå til innhold

Anbefalte innlegg

sandbagen brukes vel mest som ett verktøy eller som belastning- f.eks til å hoppe over, ta "Tømmerhoggeren" med osv. Burde funke bra i stua det. Da jeg trente med bodyrock brukte jeg bare en vanlig treningsbag som jeg fylte med div ting for å få litt mer vekt i den.

angående live gym, vet jeg ikke helt hva jeg tenker om det, synes det virket litt userr når jeg så klipp av instruktørene..? men håper jeg tar feil- har ingen erfaring derifra altså. men det finnes en side med samme opplegg som er gratis til en viss grad: www.exerto.no. sjekk ut den strikk/sirkeltreningsvideoen. genialt til hjemmetrening uten utstyr. en sånn strikk koster vel 50-70 kroner på det billigste stdet.m(du får fullversjon når man melder seg inn antar jeg.)

Men kan se at dersom det er ett forum i pakka, er det kanskje enklere og motivere seg selv også da.

Fortsetter under...

He, he! Her hagler det inn med uttrykk jeg er ukjent med! "Tømmerhoggeren"? Jeg er nyyyyy.... ;) Sjekka exerto.no, det syntes jeg var dyrt, koster jo like mye som vanlige senter! Livegym.no koster jo bare en åttendedel av det excerto koster. Og dessuten synes jeg Livegym er bedre ut fra det jeg har sett. Synes det er motiverende å kunne trene sammen med andre medlemmer og at de har livetimer og profil der kalorier og tid legger seg automatisk. Og det er i alle fall ikke userr! Flinke folk. Den andre siden hadde jo bare treningsvideoer? Ellers kikka jeg på bodyrock og skjønner nå hva en sandsekk er! ;) Og elsker tipset ditt om treningsbag med vekt i! Genialt! Thanks! :)

Virre

gymnast-body.jpgHit2.jpg

De to bildene ovenfor illustrer svaret på OM det går an til å bli fitt på kun kroppsvekttrening, spørsmålet er hvordan.

Nå skal det sies at tilfellene over er ekstreme, det er snakk om uttallige mage timer bak. Flere enn vi kan tenke oss. Derfor er trening for muskelmasse/fitness kun med kroppsvekt noe som tar mye lengre tid en ved løft av vekter. Dette er bro-science fra min del, ikke ta det for gitt, kun basert på min erfaring og mine tanker rundt temaet. Det kan godt hende jeg tar feil.

Det er kjempemasse flotte tips ovenfor og jeg skal ikke utdype hva de har sagt noe mer, men jeg vil legge til en del elementer av billig utstyr man kan ha hjemme.

• Ringer. Undervurdert treningsform, i disse kan du trene alt. Om du i tillegg har et slyngesystem (TRX / redcord) kan du dekke hele kroppen
  • Pushup bars ser relativt små og ufarlige ut men kan legge ekstra trykk på treningen din og kan spare handledd for mye belastning.
  • Pullup bar som festes i dører, dørkarmer osv er også et must. Alt fra Pullups og Chins til leg raises og mobilitetsøvelser. Ikke så alverdens dyrt heller
  • Sandsekker, geniale om du bor litt ute på landet. Ei vekt for å måle og noen kilo sand og du vil ikke slite med å stagnere på kroppsvektøvelser. Pushups, Pullups, Dips og Knebøyvarianter får seg et ekstra trøkk
  • Ellers kan diverse stenger være til hjelp for diverse øvelser som dips og pullups, og bare med de to øvelsene kan du komme et godt stykke.

Øvelsene skal jeg ikke gå inn på da denne teksten blir en almass mye lengre. Du må selv se hva som motiverer deg til å trene med, jeg for min del trener mye kroppsvektøvelser og baserer majoriteten av treningene mine på dette. For å gi deg en liten pekepinne så løfter jeg f.eks aldri Benkpress. Jeg burde, men jeg gjør det ikke. Min pers er på 105kg og er tatt uten at jeg har trent med vekter på bryst i det hele tatt. Ene alene har jeg trent bryst med kroppsvekt før dette løftet. Siste rekord var på rundt nitti å ligger over et halvt år tilbake i tid :) Uansett hjemmetrening generelt har en litt annen tankegang under trening, helt lik tankengang når man planlegger treningen. Klarer du og skille på de toen har du kommet veldig langt og over en lengre periode vil du kunne bygge markerte muskler ved hjelp av trening kun med kroppsvekt og med et riktig kosthold :)

Hjemmetrening tar tid å bli vant med, å skille seg bort fra stuen kan være fornuftig. Kjeller, garasje, uthus? Ute? En plass hvor du kan fokusere på trening er altids kjekt å ha, men dette finner du best ut selv :)

Helt syke bilder, Tor! Ante ikke at vi hadde så mange muskler i kroppen! Takker for masse gode tips og motivasjon! Setter utrolig pris på det! Pullup bar og ringer er nok et stykke unna for min del, tror ikke jeg hadde greid å heise meg opp en eneste gang om det så sto om liv, er rett og slett feitere enn jeg er sterk.... Men det skal det jo bli slutt på! Har kommet i gang med styrketimer på Livegym nå, og har i tillegg fått masse gode tips her. Så håper jeg kan prøve noe mer etterhvert. Hvor lang tid tar det egentlig å bli sterkere? Tenk om jeg rett og slett bare ikke har anlegg?! Har dessuten begynt å tenke på kostholdet. I dag har jeg vært kanonflink! Tror jeg i allefall, tør ikke si hva jeg har spist i tilfelle jeg er helt ute, men har tenkt proteiner i stedet for karbohydrater.... Og det er vel ikke feil.....

Annonse

Jeg tenkte som deg når jeg begynte å trene også. Men problemet mitt var ikke at jeg var overvektig, men at jeg var så sinnsykt svak. Jeg kjøpte meg derfor en 180 stang, og noen løsevekter, samt to stenger til manualer.( Denne kofferten her og 20 kg ekstra i løsevekter)

Jeg trente RYP hjemme i noen uker, kjørte gjennom grunnprogrammet og da hadde jeg ikke nok vekter lenger. Eller dvs, jeg hadde mer enn nok vekter, men jeg klarte ikke å få dem opp på skuldrene for å kjøre f.eks knebøy, så da var det bare en ting å gjøre da, å melde seg inn på et treningsstudio! Skrekk og gru, jeg var bokstavligtalt livredd! Jeg fikk høy puls, ble svimmel og så egentlig ganske svart på det. Men meldte meg da inn, og noen dager etterpå hadde jeg min første økt, og det gikk over all forventning. Jeg trente, koste meg og fokuserte kun på meg selv, akkurat som alle de andre som trente der gjorde :)

Nå sitter jeg her med 50 kg vekter jeg ikke har bruk for, og lengter tilbake til treningssenteret ;) Her jeg trener har de 2 prøve uker for en symbolsk sum, og velger du å melde deg inn etter det så bli den summen trukket fra første mnd, helt supert :) De fleste senter har sånne prøve timer, og jeg vil helt klart anbefale deg å prøve det :) Jeg skjønner følelsen av å ikke ha lyst, jeg var det selv, men hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg spart pengene på vekter og meldt meg inn med engang :)

Masse lykke til :)

Takk Mathilde! Vi får se hva jeg får til etterhvert! Men nå blir det foreløpig hjemmetrening med hjemmesenter og improvisert utstyr. Er MER enn nok foreløpig! Klarte nesten ikke å ta på meg t-skjorte i dag pga stiv i bryst. Og måtte slippe meg de siste 20 cm ned til doen pga uutholdelige(;)) smerter i lår og rumpe. OMG!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...