Gå til innhold

Kondisjons trening med styrke trening hvor mye ekstra kalorier må jeg spise?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på lengden og intensiteten på kardio-øktene dine. 1 time intervalltrening forbrenner mer enn 1 time rolig gange, dessuten er også vekten/høyden/kjønnet ditt faktorer som spiller inn =)

Annonse

Gjest GuJunPyo

:p

Kostholdet :

Frokost

Enten tre egg eller havregryn

lunch

4 fullkornsbrødskiver med ost på + to tomater

middag

Ris med salat og kylling eller Tomatsuppe med egg og salat eller Pasta

Kveldsmat

3 fullkornsbrødskiver med ost på + to tomater og naturel yoghurt.

Også tar jeg gold standard wheyprotein shake.

For og gå opp i Vekt/Muskelmasse, pluss på mellom 300-500 ekstra calorier av dit daglige inntak:)

Da er du allfall sikker på at du får i nok næring:)

Litt lavt protein-inntak på kostholdet dit? hva tror du at du får i deg i gram?

Gjest GuJunPyo
For og gå opp i Vekt/Muskelmasse, pluss på mellom 300-500 ekstra calorier av dit daglige inntak:)

Da er du allfall sikker på at du får i nok næring:)

Litt lavt protein-inntak på kostholdet dit? hva tror du at du får i deg i gram?

Mener du at jeg skal plusse på de ekstra kaloriene til vanlig eller de dagene jeg gjør cardio?

Jeg vet faktisk ikke hvor mye jeg får i daglig. Men jeg drikker ihvertfall proteinshake daglig.

Mener du at jeg skal plusse på de ekstra kaloriene til vanlig eller de dagene jeg gjør cardio?

Jeg vet faktisk ikke hvor mye jeg får i daglig. Men jeg drikker ihvertfall proteinshake daglig.

Hvis du ikke vet, så er det ikke så lett for oss å vite heller.

Siden du vet du spiser 2000kcal, så burde du jo ha god kontroll på protein-innholdet?

Hørt om diett.no ? Sjekk det ut. Tast inn ulike matvarer som du spiser til vanlig, og du får ett intrykk over hvor mye protein,kcal ++

Hvis dette er noe du vil, og går seriøst inn for det så må du ta deg bryet med å lete litt selv på internett.

Jeg ville nok ha gjort det til vanelig ja for mest mulig overskudd, om du skal bygge muskler;)

Med tanke på at du har høyere treningsmengde, og at du og trenger mer energi for og opprettholde deg.

Gjest GuJunPyo
Jeg ville nok ha gjort det til vanelig ja for mest mulig overskudd, om du skal bygge muskler;)

Med tanke på at du har høyere treningsmengde, og at du og trenger mer energi for og opprettholde deg.

Hva mener du med treningsmengde? Vil ikke jeg legge på meg fett og bli litt feit hvis jeg spiser 300-500 kalorier i overskudd? :p

Annonse

Bygg muskler og brenn fett samtidig ;)

Energioverskudd = muskelvekst

For å virkelig øke i muskelmasse gjelder det å kontrollere energibehovet, og aller helst spise litt mer en så. Først da har du ett energioverskudd som kan lagres i kroppen som muskelmasse.

Gjest GuJunPyo

Takk :D Jeg skal da øke med 300 kalorier. Jeg tok feil jeg spiser omtrent 2050 kalorier hverdag jeg skal nå spise 2346 kalorier.

Men jeg har et spørsmål. Skal jeg øke med enda 300 kalorier når jeg skal jogge 45-50 min eller skal jeg spise fortsatt 2346 kalorier de dagene?

Gjest GuJunPyo
Jeg ville nok lat det vært slik i starten, og justert etter hvert, du kjenner det på kroppen hvordan det føles på energi og slik:cool:

Ok :D Jeg har tatt det ned til 2308 kalorier. Fordi at jeg har fjernet gulosten :p Jeg tar bare veldig lite gulost så derfor. Det sto mye mer ost i diett.no enn det jeg faktisk tar på ekte...

JA, jeg trenger mer energi det er sikkert. Jeg har hatt vansker denne uken i trening grunna for lite frokost.

Jeg er litt redd for å få fett, men det er fordi at da jeg startet å trene (oktober) så overspiste jeg meg helt og spiste veldig store doser middag. Jeg holdt nesten på å spy ofte. Jeg skal spise 2000 kalorier for å holde vekten, jeg spiste over 3000 kalorier da.

Jeg fikk litt rundt mage. Men det forbrennet jeg vekk med cardio.

Men, men. Det som har skjedd har skjedd målet mitt nå er å få bra muskelvekst og løfte tungt om 4 år :D

Gjest GuJunPyo
Om målet er å få en bra muskelvekst, hvorfor trener du da mye cardio??

VIl heller anbefale deg å kun holde deg til styrketrening og spise et moderat overskudd.

Egentelig er det fordi at jeg har hørte fra en gym lærer at du blir smartere av å gjøre cardio trening og at livskvaliteten blir bedre av å gjøre cardio trening.

Er disse tingene sant?

Fat-Skinny-Going-Fit : Det er forskjell mellom gener da. Jeg gikk faktisk litt (veldig lite) opp i vekt ved å spise 2050 kalorier og styrketrening. Det er vil nok ikke være nok om jeg tar cardio i tillegg. Men det vil nok være nok å spise 2308 kalorier om jeg skal bare ta styrketrening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...