Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har virkelig en case! Jobber som regel natten; går på 22/23 og går av 07.30.

Har vært flink med trening og kosthold det siste halve året før jeg for fullt har begynt med disse vaktene - men nå merker jeg at ting sklir farlig ut her. Jobber som sykepleier, så det er ganske opp og ned på vaktene. Noen ganger sitter jeg på rompa hele vakten gjennom og andre ganger "flyr" man mer. Prøver å holde meg til små måltider om natten, noe som ikke alltid er like enkelt. Også "flyter" døgnene så, så jeg synes det er vanskelig å holde noen oversikt over kcal-inntak.

Nå pleier jeg å stå opp i 16-tiden, spise "frokost". Kave meg på trening (SYKT uopplagt og demotivert etter et langt døgn med litt ufrivillig våkenhet midt i søvnperioden). Spiser derettter middag i 18-19-tiden. Og så begynner kaos-spisingen frem til neste "frokost" døgnet etter. Det vil si at noen ganger blir det kveldsmat, andre ganger ikke. Noen ganger blir det nattmat - andre ganger går (dumme meg) fra 22 - 16 uten mat (Jada jada!) pga manglende appetitt. Ja, krise!

Målet er å gå ned i vekt og øke muskelmassen. Imidlertid hender det jo som andre folk jeg har fridager, eller innimellom kvelds/dagvakter - og PF er derfor ingen enkel løsning på dette. Kan noen gi meg noen lure tips og forslag til måltidsrytme..?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10220-nattevaktsproblematikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har virkelig en case! Jobber som regel natten; går på 22/23 og går av 07.30.