Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kommet godt i gang med å kjøre markløft og teknikken sitter pent:)

Bare at nå som jeg begynner å løfte litt tungt så har jeg funnet ut at grepsstyrken svikter - spes høyre hånd som jeg trodde jeg var sterkest i:confused: Hva pokker?! Kan noen gi meg noe gode råd hva jeg kan gjøre med mine pinglete hender så dette ikke er det som stopper fremgangen min i markløft :huh:?

Dessuten kjører jeg knebøy med manualer. Er på 25 kg pr arm idag og ops I did it again - rettere pingle henda mi - de glapp gitt...............:eek:

Ps: ikke spør hvorfor jeg kjører knebøy med manualer - svaret er for enkelt ;)

Fortsetter under...

Mixed grep (en hånd supinert, andre pronert) vil gjøre det lettere å holde tyngre vekter. Husk også å bytt på hvilke hånd du bruker som overhånd slik at det ikke oppstår skjevheter. Bruk av kalk vil også gjøre det lettere og gjerne tren med overhåndsgrep så lenge det lar seg gjøre, merker du at grepet svikter på tyngre vekt bytter du til mixed grep.

Hva er det enkle svaret med at du kjører knebøy med manualer?

Takk Andre - det var det jeg leste meg til på linken Nano sendte :thumbsup: Samt at jeg må gå tilbake til gode gamle øvelser som styrker grep og underarmer.

Det enkle svaret siden du absolutt vil vite :) tenker at det er mer funskjonelt overførbart til hverdag - handle tunge matposer på fredag og sånne ting. Nå som jeg har nådd målet mitt med hantler skal jeg gå over til stang på rygg igjen.

Annonse

Takk Andre - det var det jeg leste meg til på linken Nano sendte :thumbsup: Samt at jeg må gå tilbake til gode gamle øvelser som styrker grep og underarmer.

Det enkle svaret siden du absolutt vil vite :) tenker at det er mer funskjonelt overførbart til hverdag - handle tunge matposer på fredag og sånne ting. Nå som jeg har nådd målet mitt med hantler skal jeg gå over til stang på rygg igjen.

Kan være lurt å legge inn litt øvelser for grep og underarmer ;) Sørg bare for å ikke overtrene dette i starten, start enkelt med å holde stangen 1-2 sekunder i toppen av løftet de første ukene og ha en sakte progresjon, er ikke mye muskulatur i underarmene slik sett og kan fort bli overtrent.

Da er det bare å starte med knebøy slik det skal utføres, stå på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...