Gå til innhold

Hvor ofte er det lov å kose seg?


Lakris1992

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har slanket meg rett over 20kg, og har nå ligget stabilt på 52kg, siden Desember 2015, og jeg har klart å øke matmengden uten å legge på meg (gikk på Grete Roede).

Jeg trener ca 4-5 dager i uken, både styrke og kondisjon. Og jeg er aktiv på fritiden ellers (går for ekspempel til og fra jobb hver dag osv)

Men jeg vil jo ha resultat av treningen min, noe jeg føler jeg får, men jeg vil ikke "waste" treningsøktene på dårlig mat. Så jeg bare lurer på hvor ofte mener dere det er ok å kose seg? Da tenker jeg feks ete en pizza på peppes, spise litt smågodt, eller ete et kakestykke feks?

Jeg var borte på ferie i 14 dager nylig, og der ble det jo mye, mye mat og avslapning, men til min lettelse var heldigvis vekten det samme når jeg kom hjem :) Så tror og håper jeg har fått en ok forbrenning i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passer det inn i "makroene" dine, så kan du i teorien spise pizza og kaker hver dag, men det kan vel være greit å begrense det til en dag i uka, men samtidig ikke være helt fanatisk å takke nei om man får innbydelser osv, men heller bare begrense seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lakris1992 skrev:

Hei!

Jeg har slanket meg rett over 20kg, og har nå ligget stabilt på 52kg, siden Desember 2015, og jeg har klart å øke matmengden uten å legge på meg (gikk på Grete Roede).

Jeg trener ca 4-5 dager i uken, både styrke og kondisjon. Og jeg er aktiv på fritiden ellers (går for ekspempel til og fra jobb hver dag osv)

Men jeg vil jo ha resultat av treningen min, noe jeg føler jeg får, men jeg vil ikke "waste" treningsøktene på dårlig mat. Så jeg bare lurer på hvor ofte mener dere det er ok å kose seg? Da tenker jeg feks ete en pizza på peppes, spise litt smågodt, eller ete et kakestykke feks?

Jeg var borte på ferie i 14 dager nylig, og der ble det jo mye, mye mat og avslapning, men til min lettelse var heldigvis vekten det samme når jeg kom hjem :) Så tror og håper jeg har fått en ok forbrenning i alle fall :D

Det finnes ikke noe lovverk, derfor finnes det heller ikke noe som heter hva som er lov eller ikke.

Det er få eller ingen områder som har så mange besserwissere og selverklærte eksperter som trening/fitness/kroppsbygging, som kjenner din kropp bedre enn deg selv. 

Alt kommer an på hva du selv ønsker, og dine målsetninger. Dessuten så kan du fint spise din favorittmat både på kalorioverskudd og kaloriunderskudd, og du kan lage deg sunne varianter av så og si alle matretter. Ikke hør på tullinger som sier at du må spise kylling, brokkoli og brun ris 8 ganger om dagen for å oppnå noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Mye godt allerede beskrevet her.

Et tips er 80/20% regelen. Lev og spis sundt 80% av tiden, så kan du kose deg på de resterende 20% som da er helgene. Bare husk at det IKKE er full utskeielse, men kos med måte. Ikke så dum regel dersom du skal leve med dette videre ;) sjekk med målebånd og vekt regelmessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...