Gå til innhold

Hvor er alle rekordene?


Speilblankt

Anbefalte innlegg

Det har skjedd en del de/det siste året hvor man går mer og mer over til utstyrsfritt innen styrkeløft, og det kan se ut til at en del av rekordlistene er blitt visket ut?

Denne er det beste jeg finner, men her finner man ingen resultater overhodet i vektklassene 59/66kg for f.eks veteran 40-49 (herrer-utstyrsfritt).

De andre norgesrekordene i er stort sett fra 2015 hvilket kan tyde på at listene er blitt re-bootet(?)

Noen som har en god forklaring på hva som skjer om dagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant, dårlig eksempel. Men poenget, det må jo ha vært noen opp gjennom tidene :)

Eller er det slik at ytterst få utøvere generelt har løftet utstyrsfritt. 

Jeg ser på historikk i alle klasser, at de eldste rekordene er fra 2014/15. Har vi gått tilbake til år 0 og restartet det hele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første utstyr fri VM blei arrangert i 2013 trur eg, om lag dei tidene fekk styrkeløftera markert løfta sine med ei stjerne i protokollen vist dei løfta utstyrsfritt, før det var det ingen forskjell på utstyr og utstyrsfri løfting når ein las resultata. Trur ikkje det blei åpna for å sette utstyrsfrie rekorder før 2014. NSF arrangerer jo sitt første offisielle NM utstyrsfritt  i år. Dei nasjonale stemmene før har ikkje hatt NM status. Det he rett å slett ikkje blitt registrert før nå meiner eg.

Arrester meg vist eg tek feil, er ganske fersk i game 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsfrie rekorder kom ikke før nå nylig, husker ikke hvor lenge siden da utstyrsfri løfting interesserer meg mindre enn null, det kombinert med at svært få så lette veteraner løfter/er sterke nok til å sette standarden er grunnen til at det er mye ledig plass på listen. Uheldigvis er det NM utstyrsfritt i år, mange vil nok fylles opp da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...