Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Noen som vil hjelpe en stakkars nybegynner i gang litt? :)

Jeg har satt sammen noen øvelser jeg vil gjennomføre, men jeg trenger hjelp til å eventuelt dele opp øvelsene over flere dager og vil gjerne ha tips om det er noen øvelser jeg skal legge til eller trekke fra(husk at jeg er nybegynner på styrketrening) og hvor ofte jeg skal gjøre øvelsene.

Planen er å trene hjemme så tilgangen på de forskjellige aparatene mange av dere bruker er dessverre ikke der. Jeg har hantelstenger, vektstang og en del vektskiver i diverse størrelser og benk.

Øvelsene jeg har tenkt på er:

Bulgarsk utfall

Hip thrust med stang

Knebøy

Skråbenk

Arnoldpress

Bicepscurl

Tricepspress

Stående roing

Markløft

Og så planken og situps

Setter kjempe stor pris på tibakemeldinger :)

Fortsetter under...

Siden du vil fordele øvelsene utover flere dager så ville jeg ha kjørt 2splitt og delt de opp slik:

1:

Knebøy

Markløft

Stående roing

Biceps curl

Bulgarsk utfall

Hip thrust med stang

2:

Skråbenk (ville ha lagt inn flat benk over skråbenk, men du kan jo gjøre begge deler)

Arnoldpress (her ville jeg ha kjørt militærpress)

Triceps press

Planken

Situps (Hvis du absolutt må ha med den..)

Uff jeg også har kastet bort altfor mye tid på bodypump timer dessverre, og der gjøres verken knebøy eller markløft riktig. De gir tommelen opp til feil teknikk :( Sjekk ut videoene her på fb for å se hvordan det egentlig skal gjøres :)

2splitt betyr at du deler opp kroppen i 2, slik jeg gjorde med inndelingen av øvelsene dine.

Så #1 hvor du trener ben, rygg og biceps, trenes en dag, mens #2 hvor du trener bryst, skuldre og triceps trenes en annen dag.

Du kan trene f.eks #1 på mandag, #2 på tirsdag, #1 på onsdag og #2 på torsdag. Eller fordele fordele øktene utover uken slik det passer deg.

Det viktigste er at du ikke trener f.eks #1 to dager på rad, men at du lar muskelgruppene du har trent hvile og restituere seg til neste økt.