Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg snakker om FISK.

jeg har visst lave verdier JOD så har dermed skjerpet fiske-inntaket. Spiser mye torsk - ovnsbak med pesto eller tomat, eller stekt i panne. har kjøpt frosne fileter til grei penge 750 g for 69 kr (coop). Har også bruk presset, og i dag fersk. den ferske er jo tusen ganger bedre, men noe dyr.

Men av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva "behanglingen" av fiske har å si for næringsinnholdet. jeg vet jo a torsk er sunt nesten uansett, så det er ikke det jeg lurer på ;) Jeg lurerpå hvordan behandlingen påvirker næringsinnholdet. Hva er f.eks forskjell på røkt torskefilet iforhold til fersk?? Syntes røkt torsk var sinnsykt mye bedre =)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9900-fersk-r%C3%B8kt-presset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Som så mye annet, om du spiser røkt kjøtt 4 ganger om dagen hver dag i ett år, så er det nok ikke helt optimalt, men et par ganger i uken tror jeg ikke vil være noe problem. En utredning, riktignok noen år gammel, fra mattilsynet har bl.a vist at det er lite Listeria Monocytogenes i norsk røkelaks. Nitritt som kan bli til ved røyking er det også lite av i norsk røykelaks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...