Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å gå ned i fettprosent og er allerede lavt på kaloriene (1400-1600 på hviledager) og 2000 på styrkedager - har til nå hatt stillesittende kontorarbeid, mens det nå blir typisk hagearbeid/gartnerarbeid. Har gått på biorytme til nå - hvordan burde jeg gjøre dette? Hvor mye kalorier burde jeg øke ca, og jeg bør vel flytte mer kalorier tidlig på dagen med tanke på at jeg trenger mer energi?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9891-%C3%B8ke-kaloriene-pga-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det totale inntaket som teller ja. Men for å ikke bli trøtt og for å opprettholde energien på jobb - hva bør jeg spise? Er så fryktelig glad i brødskiver! Tror muligens jeg går vekk fra biorytmedietten til en viss grad, og kjører mer karbo jevnt over dagen. En økning på 400 kalorier er vel en plass å starte dersom jeg har en arbeidsdag på 7,5 timer med relativt variert men tungt hagearbeid? Eller er det lite?

Det er det totale inntaket som teller ja. Men for å ikke bli trøtt og for å opprettholde energien på jobb - hva bør jeg spise? Er så fryktelig glad i brødskiver! Tror muligens jeg går vekk fra biorytmedietten til en viss grad, og kjører mer karbo jevnt over dagen. En økning på 400 kalorier er vel en plass å starte dersom jeg har en arbeidsdag på 7,5 timer med relativt variert men tungt hagearbeid? Eller er det lite?

4-500 kcal er et greit utgangspunkt ja, så kan du justere etterhvert som du erfarer hvordan energien er på jobb. Du kan tenke deg at rask gange vil forbrenne ca 5kcal i minuttet. Følg med på energinivået og vekten, så ser du om du må øke litt mer.

Karbohydrater jevnt utover dagen er ikke noe problem, det er ingenting som tilsier at du trenger å følge biorytme slavisk :)

Ok, men hva syns du om brødskiver til lunsj, i så fall hvilke? ;)

Personlig synes jeg brødmat metter veldig lite, så velger heller andre ting, men om du er glad i brødskiver er det ikke nødvendigvis noe galt i å spise det. Hvilket brød du skal velge er litt opp til deg, men gå gjerne utifra grovhetsskalaen på pakken.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...