Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke trent aktivt siden 07, men skal begynne på'n igjen. Matvaner har jeg fått intrykk at er noe av det viktigste.Målet fremover er å ta av seg litt magefett, og få opp muskulaturen rett og slett overalt. (Hovedfokus ben og rygg) - Slitt litt med ryggplager, og lite benmuskulatur.

Men jeg har ikke lyst å gi opp alt av mat, og kun leve på salat og kylling så jeg er egentlig ute etter de "beste" tingene å droppe/spise. Må selvfølgelig gi en innsats, don't get me wrong. Er bare ute etter noen tips med hva som kan gjøre ting bedre/værre. :rolleyes:

90kg, 196cm høy.

Typisk uke:

Aldri frokost, middag(kjøttboller, hamburger, kylling og pasta er det mest vanlige) blir spist hver dag på jobb ca. 4-5 timer etter man har stått opp, 5-6 kopper kaffe om dagen, 5-6 glass appelsinjuice, en litago skjokomelk, pasta/taco/hjemmelaga pizza/findus middag når man er hjemme fra jobb. (Noen ganger så sent som rett før man legger seg)

PS, jeg spiser absolutt ingenting under vannoverflaten, så fisk er ikke ett alternativ. :)

Og er det noe galt i å KUN drikke vann? Burde jeg og drikke mer melk hver dag?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9666-matdrikke-tips-for-den-halvseri%C3%B8se/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri frokost, middag(kjøttboller, hamburger, kylling og pasta er det mest vanlige) blir spist hver dag på jobb ca. 4-5 timer etter man har stått opp.

Frokost er ikke nødvendig. PF - periodisk faste eller leangains. Periodisk faste for dummies - Fitnessbloggen

Kjøttboller og hamburger (kjøpt?) inneholder stort sett mye dritt. Lag dem hjemme selv, av karbonadedeig gjerne. Kylling er kjempebra. Pasta not so much. Tenk i så fall fullkornspasta, men det beste er potet eller ris. Grønnsaker? Spis masse av dem. De kan tilberedes på alle mulige måter, eller spises rå. Se her for tips: Den store grønnsakstråden | Fitnessbloggen Forum Fokuser mest mulig på proteiner. Tenk minst 2g protein pr. kilo kroppsvekt. Proteinpulver er ikke dumt.

5-6 kopper kaffe om dagen, 5-6 glass appelsinjuice, en litago skjokomelk

Kaffe er fint. Litago bør byttes ut. Det gir deg fint lite. Da anbefaler jeg som OhMickey heller proteinshake. En litago inneholder 300kcal. Hva med heller å innta dem i form av en god fruktsalat, cottage cheese og bær eller lignende?

Pasta/taco/hjemmelaga pizza/findus middag når man er hjemme fra jobb. (Noen ganger så sent som rett før man legger seg)

Det er det samme når du spiser måltidene dine. Ferdigmat = ikke bra. Ta deg tid til å lage maten selv. Fokuser på proteiner her også. Om målet er vektnedgang må du naturligvis tenke på kaloriene, og da er ikke pasta/taco/pizza det beste.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...