Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det sånn at hvis jeg klarer flere repitisjoner enn 5 så er det bare å gjøre det, eller skal jeg stoppe på de fem og heller øke vekten neste sett? På senteret mitt er det ikke så mange av de letteste vektskivene, og å øke med 5-10 kg blir ofte for mye! Særlig i bryst/ militær..

Eller er det bedre å heller bare klare 3-4 reps og jobbe med det til jeg klarer flere?

Målet er å få definert, sterk og stram kropp! Helst så fort som mulig :-D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9592-bare-lurer-modifisert-5x5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit å legge på, men vær forsiktig med å gå til failure. Tung trening og failure resulterer ofte i stagnasjon og til og med tilbakefall.

Skal du kjøre 5x5 bør du kunne gjennomføre 5 rep på de 4 første settene uten å være "kake" på det siste reppet.

Ville også kjørt en økt i uka med 10-15 rep per muskelgruppe, om jeg var deg.

Har ikke jeg svart deg på det før? Eller var det noen andre?

Grunnen er at du har to typer muskelstress. Metabolsk og mekanisk. Mekanisk er mikrofrakturer i muskelfibre, mens det metabolske kommer fra melkesyre. En kombinasjon er altså fint.

Nei, jeg mente i tillegg til 5x5. Selv om jeg egentlig ikke er spes fan av 5x5

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...