Gå til innhold

DN - 1 av 10 kan ha negative effekt av trening


Anbefalte innlegg

1 av 10 kan ha negativ effekt av trening - DN.no

Studien:

PLoS ONE: Adverse Metabolic Response to Regular Exercise: Is It a Rare or Common Occurrence?

Noen nevnte begrensninger:

- Der er helt klart noen begrensninger i studiet. Det er ikke velkontrollert. For eksempel er det ingen opplysninger om forsøksdeltagernes før-verdier, dvs. før tok blodprøver av dem. Derfor vet man reelt sett ikke om deltagerne eksempelvis hadde spist et fettholdig måltid rett før blodprøvene, elelr nettopp hadde vært ute å løpt, eller hadde høyt blodtrykk på grunn av en psykisk opplevelse, sier hun.

Nei, men virkelig. Jeg kan ikke forstå at slike resultater oppstod i det hele tatt. Kan selvfølgelig ha med begrensningene å gjøre. Har sett på noen svært interessante bilder av hvordan blodet vårt ser ut rett før like etter et fettrike måltid, men jeg antar at folkene som forsket på dette også vet dette? *shrug*

Diskusjon GO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det syns jeg virker veldig rart, trur ikke det har noe direkte med mosjonen/treningen og gjøre, heller som du nevner for eksempel et måltid eller hvordan form de er i fra før av, eventuelt om de har høyt blodtrykk/mye fett i årer eller noe lignende fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...