Gå til innhold

Dere som røyker,har røykt eller vet mye om dette,spm:)


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Største diskusjonen her med en venninne.

Hun mener at de som røyker har høy fettforbrenning fordi de røyker og at det øker forbrenninga.¨

Jeg sier at det e rbare ikke logisk...noen her som kunne tenkt seg å forklare meg litt om dette og er det tilfelle,isåfall hvordan? Skjønner ikke hvordan dette skal være logisk jeg...det kunne hun forøvrig heller ikke forklare*ler* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xxxxxx
Største diskusjonen her med en venninne.

Hun mener at de som røyker har høy fettforbrenning fordi de røyker og at det øker forbrenninga.¨

Jeg sier at det e rbare ikke logisk...noen her som kunne tenkt seg å forklare meg litt om dette og er det tilfelle,isåfall hvordan? Skjønner ikke hvordan dette skal være logisk jeg...det kunne hun forøvrig heller ikke forklare*ler* :D

Nikotinen øker fettforbrenningen når man begynner å røyke, men så snart kroppen har vent seg til røyken, så øker ikke forbrenningen mer. Insulinfølsomheten kan bli redusert ved røyking, og da lagrer kroppen lettere fettet.

EDIT: Kilden min er forresten en lege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når du røyker settes stoffskiftet kunstig opp. Når du slutter å røyke reduseres forbrenningen med ca 10 % den første tiden, noe som tilsvarer 140-210 kcal. Undersøkelser viser at det er de tre første månedene det er lettest å legge på seg, før kroppen innstiller seg på normal forbrenning."

Utdrag fra slutta.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det stemmer at røyking øker forbrenningen, men for min egen del, når jeg røyka så erstatta jeg lett røyken med for eksempel godter og annen småspising. Pga dette førte det til mindre inntak for min del, altså en mulig vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...