Gå til innhold

Kosthold for fettforbrenning og opprettholdelse av muskelmasse

Anbefalte innlegg

Her er mitt generelle kosthold for økning av muskelmasse:

Frokost:

100g store havregryn m/ 2 dl melk(ekstra lett)

2 kokte egg

Lakseolje+multivitamin

Mellommåltid:

Varierer mellom frukt, skyr, yoghurt eller cottage cheese med litt syltetøy.

Lunsj:

150-200g kyllingfilet eller 125g laks

80-100g fullkornspasta eller fullkornsris

Div grønnsaksrester fra gårsdagens middag.

Mellommåltid:

Måltidserstatter, enten bar eller shake.

Middag:

Kyllingfilet/svinekjøtt/karbonadedeig/all slags fisk med ris/pasta/potet og div grønnsaker

Sklir innimellom ut med litt fetere middager(les: pannekaker/taco/pizza osv) pga lite barn som ikke digger kjøtt og grønnsaker like mye som faren sin;)

Blir som regel noe skyr/cottage cheese til kvelden, kanskje et egg eller to.

Etter trening blir det 40g Prozyme.

Noen som har anbefalinger til endringer for optimalisert kost som trådtittel tilsier?

Kan legge til at jeg for tida holder på med 5x5, med kardio utenom styrkedager. Hviledag søndag.

Fortsetter under...

Etter min mening bør du fortsette med det du spiser nå. Ser jo veldig bra ut.

Hvis du legger deg i kcal underskudd med den kosten der så får du nok gode resultater.

Du kan eventuelt kutte karbohydrater, så langt det er mulig uten at det blir ubehagelig..

Kostholdet ser veldig bra ut nå:) Ren mat og mye proteiner!

Først et par spørsmål for å kunne svare:

Hvis jeg forstår deg rett ønsker du nå å gå fra kcaloverskudd, til kcalunderskudd?:)

Hvordan har kcal-inntaket ditt vært, og ikke minst proteinntaket ditt vært, under kostholdet du har hatt til nå?

Hvor høy er du, og hva veier du i dag?

Jeg er 180cm og 84kg. Ønsker å ha underskudd av kalorier for å få ned fettprosenten ja.

Tidligere gikk det på hva som helst av mat og ingen trening, dette kostholdet er av nyere dato. Fulgte lite med på kcal og proteiner før, nå prøver jeg å ligge rundt 2000kcal og 150-200g protein. Prøver å begrense karbohydratene, men må ha noe i tillegg til kjøttmåltider, og havregryn til frokost MÅ jeg ha;) Går med 2-3 kopper svart kaffe i løpet av dagen i tillegg til dette, men det teller vel ikke så mye på kcal-inntaket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...