Gå til innhold

Glykogenlager


Niklas

Anbefalte innlegg

Håper jeg postet denne på riktig sub-fora.

Er nysgjerrig på temaet muskel glykongenlagre.

Er det slik at glykogenlagre i muskel alltid fyller seg opp til 100%, eller blir de normalt ikke helt fulle med mindre man tilrettelegger for det?

Har lest at det første måltidet om dagen og etter trening er glykogenlagrene mer tilbøyelige til å ta opp energi (karbohydrater). Stemmer dette?

Hvilke typer karbohydrater er det som blir tatt opp i leveren og hvilke er det som blir tatt opp i muskel?

Er det glykogenlagre i muskel og lever målbare i teori eller praksis? Er det mulig å gi en pekepinn i form av kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker Asle <3

Vinduet man har etter trening/faste, er det slik at GLUT-4 reseptorene minsker og kroppen ikke like lett partisjonerer energi til muskelen?

F.eks. hvis jeg spiser 100g karbohydrater en dag. Vil like mye bli brukt til muskellagre hvis jeg inntar det i vinduet, som hvis jeg utenfor vinduet? Er det det samme hvis antallet karbohydrater f. eks. var 600g?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...