Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Gutt 28 år, veier 73kg,172 høy, trener styrke 5 ganger i uken.

Målsetningen er å gå ned i fett%, men ikke på bekostning av muskelmasse. Har prøvd psmf dietten over en 12 dagers periode, dette fungerte bra.

Dagens kosthold ser slik ut

:

1710 energi:

:

34.4 fett

:

131.28 karbs

:

211.93 protein

Er underskuddet for stort? Mindre karbs?

Karbokildene er havregrøt og carbs pulver.

Proteinkildene er 25%pulver, resten magert kjøtt.

Noen tips til forbedring, tenker da på fordelingen karbs/fett/protein.

Pæra

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9467-tilbakemld-p%C3%A5-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at du bør gå så mye mer ned i vekt?

Hvor mye mer tenker du isåfall?

Vekten er ikke så viktig, bare redusere fett:) Om jeg klarer å bygge muskler samtidig er jo det en bonus.

Skrev bare ned vekten slik at det blir lettere for andre om de skal annbefale endringer i form av kalorier, proteiner, fett og karbohydrater..

Hvis du nå er på diett, og dermed har et redusert matinntak, hvorfor velger du da å bruke karbohydratpulver? Du får mye mer metthet igjen for kaloriene om du spiser karbohydratene i form av mat!

Jeg finnes ikke sulten i løpet av dagen(dårlig forbrenning?).

Kroppen fungerer utmerket og treningen går bra, litt spesiellt kanskje med et så lavt inntak.?

Hva tror du er optimalt for meg? Øke inntaket noe, isåfall hvordan skal kaloriene fordeles?

Takk for svar

Annonse

Jeg finnes ikke sulten i løpet av dagen(dårlig forbrenning?).

Kroppen fungerer utmerket og treningen går bra, litt spesiellt kanskje med et så lavt inntak.?

Hva tror du er optimalt for meg? Øke inntaket noe, isåfall hvordan skal kaloriene fordeles?

Takk for svar

Med tanke på treningsmengden din høres 1700 kcal litt lite ut. Jeg er 10-12 kg tyngre enn deg, men ligger vektstabilt på 3500 kcal/dag. Men nå vet jeg ikke noe om aktivitetsnivået ditt ellers i døgnet, noe som også spiller inn.

Det er vanskelig å gi noen prosentandeler siden jeg ikke vet hva som fungerer best for din kropp, men jeg ville hvertfall økt litt på fettinntaket, for 35g fett er lite.

Med tanke på treningsmengden din høres 1700 kcal litt lite ut. Jeg er 10-12 kg tyngre enn deg, men ligger vektstabilt på 3500 kcal/dag. Men nå vet jeg ikke noe om aktivitetsnivået ditt ellers i døgnet, noe som også spiller inn.

Det er vanskelig å gi noen prosentandeler siden jeg ikke vet hva som fungerer best for din kropp, men jeg ville hvertfall økt litt på fettinntaket, for 35g fett er lite.

Ja, jeg har ikke regnet med oljen jeg steker kjøttet i.

Aktivitetsnivået utenom trening er lavt. Er det lurt å ta en kroppsanalyse, slik at man har noen tall å gå utifra?

Gode kilder til fett? Avocado, mandler, laks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...