Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger litt hjelp til å sette opp et fornuftig og effektivt splitt program. Noen som kan hjelpe?

Litt om meg; er en"dame" på 40 år som fikk mitt barn nr 3 for 10 mnd siden..... Har alltid trent fra jeg var liten. Men det var først i feb i år at jeg satte treninga i system(fører logg bok og følger et program). Har fulgt et "starting strength program" jeg fant her "inne". Øvelser og vekter jeg har brukt i det siste er;

A; knebøy 75-80 kg 5*3 , militær press 31 kg 5*3 chins 6,6,3,3, tricepspress 46 kg 5*3(skulle vært spis,men skulderen min vil ikke d...) tåhev stående 140 kg 8*3

B; knebøy 75-80 kg 5*3 bryst/benk 57,5-60 kg 3-5*3, stående ro 50 kg 5*3, sidehev 8kg 6-8*3, markløft 70 kg 1*5/strak markløft 50kg5*3

(startet "rolig og har økt jevnt med 2,5% for hver trening inntil nylig.

I går tok jeg inbody testen og den fortalte meg at jeg trenger mer styrke i beina.... Og magen er et godt stykke fra "formen".... Man kan si det slik at man ser godt jeg har gått gravid 3 ganger...... Så jeg ble anbefalt å gå over på splitt program.... For til å trene 5 ganger i uka,da jeg er hjemme med den minste.... Ser at det kan bli noen utfordringer når jeg skal ut i jobb igjen i august... Men det for jeg ta da!

Så nå håper jeg at noen av dere her inne kan gi meg noen gode tips

Tusen takk;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9396-splitt-program-kan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk;)

Den eldste er 8 år,så har en på 3år og minsten på 10 mnd:)

Hvor gammel er dine? Uff ikke si at du ikke "får til magen":( .... Slite Max selv m den.... Men vil ikke gi opp.... Ser her inne at det er mange som har klart det utrolige....:) :)

Hvordan trener du?

Tusen takk for svar

Mine er straks 2, straks 3, og 4 :) jeg er 28.

Gitt opp har jeg ikke. Enda :p blir nok mye bedre når jeg går enda mer ned i vekt. Enda 15kg igjen.

Men jeg har enda delte magemuskler, slik at jeg har "bul", og det har jeg ikke fått bedre.

Har stort søkk mellom magemusklene, merker det godt ved magetrening.

Og så er på et vis overhuden løsnet fra underhuden, så nei - jeg har ikke så store håp :p

Jeg trener 2-splitt x 2. Over-/underkropp. Jeg er langt fra å være så sterk som deg!!!! :D

du trenger ikke et splittprogram for å styrke beina. Du kan ikke trene beina 5x i uka uansett, 2-3 ganger holder. Det du burde gjøre er å fortsette med et fullkroppsprogram, men legge til støtteøvelser for beina, helst ettbeisvarianter. Forover/bakover utfall, bulgarske utfall, step ups, osv

Okej;). Men kan du si noe om hvorfor du mener at jeg skal fortsette med full kroppsprogram og ikke splitt??? Bør jeg kjøre ekstra bein annen hver dag? Jeg trener styrke 4-5 ganger i uka+ en spinnings økt(vet ikke om det har noe å si men jeg er 160cm høy og 59-60 kg... Ønsker ned ca 3 kilo fett og opp ca 2 kg muskler....)

Tusen takk for svar:)

Annonse

Okej;). Men kan du si noe om hvorfor du mener at jeg skal fortsette med full kroppsprogram og ikke splitt??? Bør jeg kjøre ekstra bein annen hver dag? Jeg trener styrke 4-5 ganger i uka+ en spinnings økt(vet ikke om det har noe å si men jeg er 160cm høy og 59-60 kg... Ønsker ned ca 3 kilo fett og opp ca 2 kg muskler....)

Tusen takk for svar:)

Hvis du trener bein en gang i uka så vokser de bare i to av sju dager. Derfor bør du trene igjennom kroppen to ganger framfor en gang.

Enig i det Konstantinovs:) Syns du da at jeg bare skal fortsette med det programmet jeg har og legge til flere ben øvelser?

Næh, du har jo knebøy på både A- og B-øktene, så beina får vel kjørt seg greit. Hvis du ikke synes det er nok kan du ta et par ekstra sett.

Hvis du er ivrig, så er det ganske ålreit å kjøre 2 økter på hver halvdel i uka (altså 4). Enten push pull, eller overkropp underkropp. Sistnevnte synes jeg personlig at er mest ålreit.

Takk for svar:) Jeg trener styrke 4-5 ganger i uka,så kanskje jeg skal prøve meg på under/overkropp... Fikk plutselig et par alternativer å velge i:)

Mine er straks 2, straks 3, og 4 :) jeg er 28.

Gitt opp har jeg ikke. Enda :p blir nok mye bedre når jeg går enda mer ned i vekt. Enda 15kg igjen.

Men jeg har enda delte magemuskler, slik at jeg har "bul", og det har jeg ikke fått bedre.

Har stort søkk mellom magemusklene, merker det godt ved magetrening.

Og så er på et vis overhuden løsnet fra underhuden, så nei - jeg har ikke så store håp :p

Jeg trener 2-splitt x 2. Over-/underkropp. Jeg er langt fra å være så sterk som deg!!!! :D

3 tette må være en stor utfordring:)

Min hud føles også ut som den er løsnet fra underhuden! Må le litt også.... Fin beskrivelse.... Men eg håper at den vil trekke seg litt mer sammen!!

Kanskje eg og ska prøve meg over/underkropp....

Annonse

Det jeg velger å prøve meg på er; 3(2) ganger pr uke kjører jeg det programmet som beskrevet i første innlegg. Itillegg kjøre jeg1-2 økter bare bein/rompe frem til midten av August(- 3 uker ferie, krysser fingrene at de har okcstyrkerom på det hotellet vi skal være på i 14 dager). Hva gjør etterpå er jeg veldig usikker på! Da er det full jobb,3barn og mann som og skal ha sin dose trening.... Rett og slett en kabel som skal løses... Men den tid den sorg:). Nå skal jeg fokusere her og nå:) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...