Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Er igang med et lite prosjekt som jeg trenger hjelp med :thumbsup:

Litt info om meg selv, er 29 år 178 høy og 84 kg, trener idag noe styrke og fotball.

Selv om jeg trener 3 ganger i uken så føler jeg ikke jeg får justert ned vekten og strammet opp de delene jeg ønsker, og mye av dette kan nok ha med kosthold og gjøre:mellow:

Har derfor begynt på PSMF dietten og har et mål med og få en vekt reduksjon ifra 84 til 78/75 kg iløpet av 3-4 uker :wub:

Jeg har også en målsetning med og få strammet opp hovedsaklig mage og bryst, samt lår. Kommer til og trene hele kroppen, men ønsker og ha et ha disse 3 kroppsdelene som hovedfokus. Så det er her jeg trenger råd ifra dere til og designe et treningsprogram på 3-4 ganger i uken som passer best for meg! :D

Hva er de mest effektive styrke øvelsene dere kan anbefale for og få trenet opp mage/bryst/lår og tatt vekk mest mulig av fettlaget som har dannet seg??

Alle svar og råd moteas med stor takk :thumbsup:

Fortsetter under...

Baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, militærpress er jo gode øvelser som trener store muskelgrupper. Når det gjelder fettforbrenning er det vel kardio og underskudd av kalorier som gjelder. En kombinasjon av 3 ganger styrke og litt kardio per uke vil kombinert med sunt, normalt kosthold gi resultater;)

Edit: Glemte armøvelser, f.eks. stående roing eller lignende, eller pull-ups(som også tar godt på rygg).

Finn et program som du kan kjøre ved siden av dietten. RYP, 5x5 etc. Les om trening ved siden av PSMF før du begir deg ut på hard trening. Er mange treningsprogrammer på dette forumet og kompetente medlemmer som kickstarter deg i gang =) Skal selv starte med noe som du har begitt deg ut på.

Hvis du skal gå på PSMF ville jeg holdt meg til et fullkroppsprogram der du trener f.eks 2-3 sett med 4-8 repetisjoner på baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, militærpress og chins. Kardio er strengt tatt ikke nødvendig på en slik diett i og med at kaloriunderskuddet er såpass stort fra før. Hvis du leser artikkelen om PSMF er det satt opp ferdige forslag til treningsprogrammer du kan følge. Lykke til!

Hvis du skal gå på PSMF ville jeg holdt meg til et fullkroppsprogram der du trener f.eks 2-3 sett med 4-8 repetisjoner på baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, militærpress og chins. Kardio er strengt tatt ikke nødvendig på en slik diett i og med at kaloriunderskuddet er såpass stort fra før. Hvis du leser artikkelen om PSMF er det satt opp ferdige forslag til treningsprogrammer du kan følge. Lykke til!

Da er et modifisert program av 5x5 å anbefale. Det inneholder alle øvelsene gladlaks nevner. (ikke chins, men det legger du til)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...