Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare etter noen få måneder med styrketrening er jeg nå i den "leie" situasjonen at jeg skal tilbringe sommeren på en plass uten treningssenter, fram til august. Juhu!

Jeg kan da enten drite i hele styrketreninga for sommeren (ja det frister:D), eller jeg kan fokusere på trening med kroppsvekt i stedet. Jeg klarer ikke å gjennomføre en eneste skikkelig push-up for tiden, så jeg har nok ikke vondt av kroppsvekts-trening, for å si det sånn. ;) Men jeg synes det er så utrolig kjedelig fordi jeg ikke ser fremgang, og fordi jeg sliter med å variere øvelsene.

Hva slags forslag til øvelser kan dere komme med? Det er spesielt rygg og skuldre jeg sliter med, jeg har ikke tilgang på fancy utstyr eller en eneste vekt. Jeg vurderer å ønske meg mini-slynge til bursdagen, men frem til det trenger jeg andre alternativer.

De øvelsene jeg har tenkt på så langt:

- Armhevinger

- Bulgarske utfall (i det minste for teknikkens skyld)

- Ettbeins knebøy (aldri fått til, så det bør jo være greit)

- Ørten andre rumpeøvelser - hvis noen vet om noen TUNGE øvelser for rumpa, rop ut!

- Planken og varianter av denne

- Dips med stol

Jeg setter stor pris på alle forslag jeg kan få, jeg er nybegynner innen styrke, så det er ikke så lett å vite hva jeg skal fokusere på. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9222-styrketrening-kun-vha-kroppsvekt-forslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil fort se framgang i kroppsvekt øvelser i form av antall repetisjoner :)

Om jeg er vekke og ikke får trent, så har jeg standard runde med som jeg bare kjøre til jeg ikke orker mer.

Pullups av forsjellige varianter

Pushups med forsjellige bredder

Froskehopp

Burpees ( husker ikke norsk ord )

Et beins knebøy eller utfall med objekt i fanget .

Dips

og biceps curle bordet eller noe rundt meg :)

Kan også evt militærpresse bordet.

Er nok masse mer optimale ting å gjøre, men jeg syntes dette er helt greit til tider .

Måtte bare ta med King pga. han er kul.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...