Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siste gangene jeg har kjørt knebøy har jeg fått vondt i korsryggen, litt usikker på om det er stølhet eller om det er andre årsaker til at det gjør vondt.

Spørsmålet er vel egentlig om det kan forekomme at man blir støl i korsryggen av knebøy eller om det er jeg som utfører øvelsen feil og derfor får vondt. ?

Fortsetter under...

Du bør kjenne om det er stølhet eller noe annet. Kjenner du det langs med hele korsryggen, eller er det på et bestemt punkt? Er det på begge sider eller bare en side? Kjennes det stivt og stølt når du krummer ryggen, kjenner du at det "strekker ut"?

Hvor lenge har du trent knebøy?

Ja det er fullt mulig å bli støl i korsryggen av knebøy, og det trenger ikke være fordi du utfører øvelsen feil. Når det er sagt er det fort gjort å skade ryggen dersom du utfører bøy feil, men det blir umulig å si noe om uten å se deg trene.

Langs hele? Er nederste del av ryggen, på begge sider.

Er litt vanskelig å si, men heller mer mot stølhet enn noe annet. Men tenkte å forhøre meg for å være sikker. Kan ha en svai i ryggen noen ganger under bøyen og synes det er vanskelig å unngå dette..

Annonse

Jeg fikk det samme etter å ha startet med knebøy etter en lengre periode (beinbrudd). Jeg gjorde meg selv mer bevisst på bekkenets plassering, altså unngå for mye svai eller krumming, samt fokus på riktig stilling på topp av øvelsen. Etter dette har det gått bra for min del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...