Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å kjøre tunge vekter rundt 2-3 til 5-6 reps på øvelser som bulgarsk utfall, utfall, ettbeinsmarkløft, ettbeins beinpress osv? Kunne tenkt meg å bytte ut knebøy/frontbøy med litt ettbeinsvarianter framover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med armøvelser? I RYP går man jo helt ned på 4 reps på biceps og triceps - for meg virker det litt ''merkelig'' - eller går det helt fint? Liker best å holde meg på 8-12 reps på armer.

Skrevet
  "sg8 skrev:
Hva med armøvelser? I RYP går man jo helt ned på 4 reps på biceps og triceps - for meg virker det litt ''merkelig'' - eller går det helt fint? Liker best å holde meg på 8-12 reps på armer.

Nei, det kan godt være at jorden vil sprekke opp og sluke byen du bor i...Selvfølgelig kan man trene med akkurat den rep-rangen man vil. Muskler er muskler, de responderer på stimuli basert på sine forutsetninger, har da lite/ingenting å si om man stimulerer de enkeltvis eller parvis. Eneste er at den totale mengden laktat vil bli høyere med to-bensøvelser, noe som gir en mer interessant endokrinologisk respons.

Eneste aberet er hvis du ikke klarer å kontrollere vekten fordi du har for dårlig teknikk/kontroll/stabilitet. Da sier det seg selv at du bør kjøre med lettere vekt.

Skrevet
  "McBain skrev:
Nei, det kan godt være at jorden vil sprekke opp og sluke byen du bor i...Selvfølgelig kan man trene med akkurat den rep-rangen man vil. Muskler er muskler, de responderer på stimuli basert på sine forutsetninger, har da lite/ingenting å si om man stimulerer de enkeltvis eller parvis. Eneste er at den totale mengden laktat vil bli høyere med to-bensøvelser, noe som gir en mer interessant endokrinologisk respons.

Eneste aberet er hvis du ikke klarer å kontrollere vekten fordi du har for dårlig teknikk/kontroll/stabilitet. Da sier det seg selv at du bør kjøre med lettere vekt.

Totale mengdel hvafornoe som gir en mer interessant hvafornoe?:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...