Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger 2200 kcal for å vedlikeholde vekta. Har ligget på 1700 en god stund for å miste flesk, men har nå bare 1-2% fettprosent igjen som skal ned. Kjenner jeg er slappere om dagen og blir svimmel og kvalm på trening. Kanskje ikke så rart nå som de største fettlagrene er borte og energitilgangen dårligere.

Målet er å få opp muskelmassen. Skal jeg legge meg på 2000kcal og holde meg der til jeg har nådd ønsket fettprosent, eller legge meg rett på 2200? Vet man trenger overskudd for å bygge - men jeg har begynt fra scratch og det har gått veldig fint å bygge på underskudd så langt. Tenker overskudd kanskje blir en litt for brå overgang sånn med engang.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9182-%C3%B8ke-kcal-inntak-hvor-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er litt rart du blir dårlig med 1700 kcal. Det er ikke hva du spiser som gjør deg kvalm da? Jeg blir kvalm om jeg spiser for lite fett. F.eks når jeg spiser magert kjøtt bare uten noe olj etc på. Må det enten være 1700 eller 2200 da`? Hva med en mellomting som får deg til å føle at du ikke sulter?

Synes det er litt rart du blir dårlig med 1700 kcal. Det er ikke hva du spiser som gjør deg kvalm da? Jeg blir kvalm om jeg spiser for lite fett. F.eks når jeg spiser magert kjøtt bare uten noe olj etc på. Må det enten være 1700 eller 2200 da`? Hva med en mellomting som får deg til å føle at du ikke sulter?

Hvis hun vedlikeholder på 2200 er det jo ikke rart hun blir slapp og sliten av underskudd over lenger tid.

Trenger 2200 kcal for å vedlikeholde vekta. Har ligget på 1700 en god stund for å miste flesk, men har nå bare 1-2% fettprosent igjen som skal ned. Kjenner jeg er slappere om dagen og blir svimmel og kvalm på trening. Kanskje ikke så rart nå som de største fettlagrene er borte og energitilgangen dårligere.

Målet er å få opp muskelmassen. Skal jeg legge meg på 2000kcal og holde meg der til jeg har nådd ønsket fettprosent, eller legge meg rett på 2200? Vet man trenger overskudd for å bygge - men jeg har begynt fra scratch og det har gått veldig fint å bygge på underskudd så langt. Tenker overskudd kanskje blir en litt for brå overgang sånn med engang.

Jeg tror du bør gå tilbake til vedlikehold, ja, men du kan kanskje trappe opp med 100-200kcal pr. uke frem til du er tilbake på 2200. Det har jeg gjort i lignende tilfeller, og har gitt gode resultater og ingen vektoppgang :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...