Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så lenge du går ned i vekt og så lenge du ikke har noen problemer med å innta aspartamen så kan du bare drikke pepsimax. Det er den dagen du møter ett vektplatå du burde vurdere å kutte ut pepsien en stund. Og når du sliter på emaljen, og evt om du begynner å få følelsen av å leve i "ammetåke" etc etc.Man kan argumentere til man blir grå om for og mot aspartam, men nå er det nå strengt tatt veldig mange individuelle toleranseforskjeller der ute, og fordi om en studie sier at aspartam er trygt så betyr det ikke at det er trygt for oss alle i samme mengder.

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor alt skal smake så mye? Jeg har alltid drukket vann og syns det er nydelig godt. Det kan være greit å venne seg av at alt skal smake søtt.

Ett bedre alternativ til brus er forøvrig vann tilsatt en dråpe smaksstevia, f.eks stevia bringebær etc.

Hei Velvet :)

Jeg drikker mest vann...mye vann, men er på en diett for tiden samt har alltid slitt med sukkeravhengighet.... for å unngå å klikke på sukker i alle varianter....så drikker jeg en del P Max... Men det du sier er sant...bør venne seg av at alt skal smake søtt..jeg er helt enig.

Selvfølgelig bør man holde seg unna alt av kunstige tilsetningsstoffer...sånn ideelt sett...men... :eek:

Hei Velvet :)

Jeg drikker mest vann...mye vann, men er på en diett for tiden samt har alltid slitt med sukkeravhengighet.... for å unngå å klikke på sukker i alle varianter....så drikker jeg en del P Max... Men det du sier er sant...bør venne seg av at alt skal smake søtt..jeg er helt enig.

Selvfølgelig bør man holde seg unna alt av kunstige tilsetningsstoffer...sånn ideelt sett...men... :eek:

Istede for å kutte ut pepsi max kan du jo kutte den ned litt? :) Ikke fordi du skal kutte på brusen, men fordi du burde avvenne det lille trollet som bor inni deg som liker søtt. Det monsteret der er som en unge i trassalderen, man må bare være streng ellers lærer det aldri. Det tar noen dager med skikkelig, skikkelig ille sug, men det blir bedre. Og man får det bedre psykisk også :)

Back in the day var jeg en sann brusoman. Måtte ha brus minst 2-3 ganger om dagen. Husker jeg pantet flasker for 500 kroner en gang og skammet meg så mye at du aner ikke. Nå drikker jeg brus på lørdagene. Det er egentlig ikke så godt og jeg lurer egentlig på hvorfor jeg kjøper brus hver eneste lørdag. Tror jeg skal la være på lørdag og se hvordan det går ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...