Gå til innhold

Næringsinnhold oppgitt på menyen?


Anbefalte innlegg

Gjest Jester
Er litt praktisk når du er mye ute og reiser med jobben. Men gidder ikke bry meg jeg vertfall.

Det går jo an å tenke selv, og velge ting på menyen man ca vet hva er, og evt få sausen ved siden av så man kan ha på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo an å tenke selv, og velge ting på menyen man ca vet hva er, og evt få sausen ved siden av så man kan ha på selv.

Ja sant det. Men bryr meg ikke så mye uansett. Tenker heller litt på hva jeg bestiller.

Sånn som i statene er det heldigvis ikke så utbredt med sauser og sånn så gjør ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ja sant det. Men bryr meg ikke så mye uansett. Tenker heller litt på hva jeg bestiller.

Sånn som i statene er det heldigvis ikke så utbredt med sauser og sånn så gjør ikke noe :)

Glemte å skrive i posten i farta at det ikke var rettet mot deg men et generelt svar :)

Om man ser på menyen at det er f.eks kylling med ris og grønnsaker etc så kan man jo roughly regne det i hodet uansett og evt be om mer/mindre av noe. Men å se det på kalorien er usunt for topplokket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke argumentet med at noen synes det hadde vært irriterende for det at "man skal kose seg" eller whatever. Det betyr jo at man faktisk ikke har det ikke bakhodet hvor mange kcal en dolly dimple's har når man bestiller den. Man vet jo. Virker som at folk heller foretrekker å ha en unnskyldning for å fråtse skiiit mat.

Opplysning er alltid bra. Aldri et unntak der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er en ganske opplagt forskjell på det å skulle gå ut for å spise en femretters med vinmeny, og stedet man kjøper overtidsmat eller junkfood fra. Det er langt enklere å holde oversikt over kaloriinnholdet i industriell samlebåndsmat enn annen mat (satt på spissen, ja), og jeg vil heller at kokken bruker tiden på å lage mat enn å måtte endre hele menyen fordi det viser seg at man fikk inn et kjøttstykke med litt mer fettmarmorering enn gangen før.

Men jeg ser verdien i å ha verdier spesielt for steder der folk gjerne spiser OFTE. Det er en helt annen kultur for å spise ute i USA enn i Norge, og jeg synes ikke det egentlig kan sammenliknes. Jeg hadde synes det var direkte usjarmerende med P/K/F i en meny på en vanlig restaurant. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...