Gå til innhold

Treningsverk ..eller ikke?


Natalie

Anbefalte innlegg

Merket at jeg hadde smerter under overarmen dagen etter en overkroppsøkt. Har nylig begynt med dips, og mistenker at det er denne øvelsen som har ført til at det verker under armen. Smerten ligger mellom triceps og biceps (om noen forstår?). Trodde først det bare var treningsverk, men begynner å bli litt usikker nå. Det er vondt å ta opp armen/gjøre raske bevegelser, samt at jeg kjenner det godt når jeg snur meg i senga om natta.

Det rare er at jeg merker ikke noe spesielt under brysttreninga ..

Så, er det noen som kan hjelpe?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det er en nerve som har fått seg en klem/strekk/noe. Prøv å se om det hjelper å tøye slik: sett håndflaten inn mot veggen med fingrene horisontalt, vri deg 90 grader i den retningen fingrene ikke peker slik at armen står rett ut fra kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje være brachialis-muskelen som er litt overbelastet? Denne muskelen ligger under/ nedenfor bicepsen og jeg har selv hatt vondt i den etter mye trening av armer (særlig ved mye pullups og nedtrekk.) Jeg lot bare vær å trene så mye øvelser med overhåndsgrep, og andre øvelser som var vonde. Men synes faktisk det hjalp å trene triceps! Etter noen uker gikk det over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bevegelser er vonde å gjøre med armen? Løfte rett fram eller til siden? Gjøre en "hell vann ut av en flaske"-bevegelse foran deg? Strekke armen mot taket? Armen på ryggen?

Kan si noe om hvilke muskler som er med i bildet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bevegelser er vonde å gjøre med armen? Løfte rett fram eller til siden? Gjøre en "hell vann ut av en flaske"-bevegelse foran deg? Strekke armen mot taket? Armen på ryggen?

Kan si noe om hvilke muskler som er med i bildet;)

Det er vondt å strekke den opp og til siden ..som om det går en slags stråling i armen. Det er også vondt når jeg skal kle på/av meg. Sa det noe mer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det om det er selve løftet du kjenner, eller om det er mer en strekkfølelse når du har armen opp mot taket. Og hvor på armen du kjenner strålingen.

Hehe, vet ikke helt hva du kommer til å få ut av dette, men vi får i hvert fall testet ut internett-diagnostisering;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da spørs det om det er selve løftet du kjenner, eller om det er mer en strekkfølelse når du har armen opp mot taket. Og hvor på armen du kjenner strålingen.

Hehe, vet ikke helt hva du kommer til å få ut av dette, men vi får i hvert fall testet ut internett-diagnostisering;)

Det er i hvertfall verdt noen forsøk. Det er nok mer at når jeg strekker armen, så er det som du skal strekke i en strikk som er for kort. Den vil helst ikke strekkes helt ut, men når jeg har strekt den ut og holdt en stund går smerten over. Smerten ligger under overarmen, på nedsiden av armhulene. Huff, ble vanskelig dette:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det høres litt ut som latissimus dorsi eller teres-gruppen. I så fall kan det hjelpe å strekke ut ved å f.eks. holde i dørkarmen og henge bakover. Eller se etter latissimus dorsi her:

Bevegelighet

Skal prøve å tøye ut litt mer. Takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...