Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt opp et fullkropsprogram jeg har planer om å trene. Jeg har trent litt før men det er så lenge siden nå at jeg ser på meg selv som nybegynner ;)

Egentlig var planen og trene enten SS3x5, SL5x5 eller RYP, men fordi jeg er avhengig av et fleksibelt program har jeg valgt og utelukke RYP. De to andre har jeg sett meg nødt til og utelukke fordi jeg jobber i nordsjøen og det finnes ikke knebøy rack der. Derfor vil knebøy bli byttet ut med beinpress i perioden jeg er på jobb som det frem går i programmet.

Vel! Her kommer det jeg har kokt sammen :)

Markløft/Knebøy+Strakmark(evt. beinpress) 3x6-8

Benkpress/Manualpress 3x6-8

Stangroing/Kabelroing 3x6-8

Chins/Nedtrekk 3xF/3x6-8

Skulderpress/Sidehev 3x6-8

Armer/Tåhev 2x10

Crunch/Planke 2x12-15/2x45+sek.

Det som er forran backslashen trenes en økt, det som er bak er neste økten. dete vil veksle annenhver trening. dette er for å få en smule variasjon pluss at jeg har en alternativ øvelse hvis det skulle være knepent med utstyr.

Programmet er beregnet til 3 økter pr. uke og målet er muskelvekst og generell styrke.

jeg er ca. 196 cm høy og ca 85 kg

Setter stor pris på innspill! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9071-hva-synes-dere-om-dette-programmet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savner millitærpress inni der et sted...

Ellers ville jeg gått for 4x7 eventuelt 5x5 i set/reps for å få løftet litt mer vekt hver gang jeg var igang, rett og slett.

Men det er sikkert litt individuelle preferanser på det, da.

Det der planke/chrunch greiene er bare til å kutte ut.

;)

Edit. ser du har skulderpress med på opplegget...

Takk for svar :)

Tok med de fordi jeg kjenner jeg har litt dårlig core. Holder de andre øvelsene for å bygge opp en god kjerne styrke?

Jeg tror 4x7 og 5x5 kanskje kan bli litt vell høyt volum for meg...

Kom gjerne med flere innspill folkens ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...