Gå til innhold

Noen med erfaring med 2splitt-program av Gunnar Jacobsen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Fant programmet på Kalibergym.no og syntes det så interessant ut. Noen som enten har prøvd dette, eller generelt har noen formeninger om det?

Dag 1: rygg + bryst + skuldre

Foroverbøyd roing 1 x 5-8

Nedtrekk foran, bredt grep 1 x 8-12

Sittende roing 1 x 12-15

Benkpress 1 x 5-8

Skrå brystpress i maskin 1 x 8-12

Kabelkryssdrag 1 x 12-15

Hantelpress over hodet 1 x 5-8

Sidehev 1 x 8-12

Omvendt pec-dec 1 x 12-15

Dag 2: bein + armer

Knebøy 1 x 5-8

Beinpress 1 x 8-12

Utspark 1 x 12-15

Markløft strake bein 1 x 5-8

Liggende lårcurls 1 x 8-12

Stående lårcurls 1 x 12-15

Stående tåhev 1 x 5-8

Sittende tåhev 1 x 8-12

Sittende hantelcurls 1 x 5-8

Konsentrasjonscurls 1 x 8-12

Hammer curls 1 x 12-15

Fransk press 1 x 5-8

Nedpress med stang 1 x 8-12

Enarms tricepspress over hodet 1 x 12-15

Link: 2-splitt : Kaliber Treningsstudio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Blir det ikke litt lite med kun ett eneste sett i baseøvelsene når en trener dem kun en dag i uka..?

Alt for mye dill-dall-øvelser og whatever-løfting til å bygge noe styrke på dette, vel?

Det var det jeg også tenkte litt på, men så skal jeg jo kjøre gjennom programmet mellom 2 til 3 ganger i uken, og ikke en. Med tanke på trening på biceps og triceps synes jeg det er litt mye dill-dall selv ja :p Pleier i grunn ikke trene isolasjonsøvelser på armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte litt på, men så skal jeg jo kjøre gjennom programmet mellom 2 til 3 ganger i uken, og ikke en. Med tanke på trening på biceps og triceps synes jeg det er litt mye dill-dall selv ja :p Pleier i grunn ikke trene isolasjonsøvelser på armer.

Åhhh...

Men da burde du vel kanskje lage en A og en B variant for hver dag - slik at du ikke kjører samme belastning og intensitet hver gang. Prøver du å mekke et program med 4 treningsdager, så kan jo det bli en grei løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Åhhh...

Men da burde du vel kanskje lage en A og en B variant for hver dag - slik at du ikke kjører samme belastning og intensitet hver gang. Prøver du å mekke et program med 4 treningsdager, så kan jo det bli en grei løsning.

A og B variant? Skjønner ikke helt hva du tenker på da, med tanke på at belastningen er såpass variert gjennom øktene fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du trene fire dager i uken - så trener du Dag 1 to ganger i løpet av en uke, sant?

Da kan det være lurt at den ene dagen er med fokus på tunge vekter og få reps (eks. 3-6 reps) og den andre dagen er med fokus på mindre vekt og flere reps (10-15 reps.) Og så gjør du samme tilpassning med Dag 2.

Skjønneruhvajegmener?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Skal du trene fire dager i uken - så trener du Dag 1 to ganger i løpet av en uke, sant?

Da kan det være lurt at den ene dagen er med fokus på tunge vekter og få reps (eks. 3-6 reps) og den andre dagen er med fokus på mindre vekt og flere reps (10-15 reps.) Og så gjør du samme tilpassning med Dag 2.

Skjønneruhvajegmener?

:)

Joda, skjønte i utgangspunktet hva du mente, men ble litt forvirret ettersom det på en måte blir å gå litt vekk i fra programmet? :p Dessuten trente jeg tungt/lett før da jeg fulgte en forkortet versjon av PHAT, og helt ærlig syntes jeg ikke jeg hadde særlig god fremgang ved å trene slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skjønte i utgangspunktet hva du mente, men ble litt forvirret ettersom det på en måte blir å gå litt vekk i fra programmet? :p Dessuten trente jeg tungt/lett før da jeg fulgte en forkortet versjon av PHAT, og helt ærlig syntes jeg ikke jeg hadde særlig god fremgang ved å trene slik.

Da synes jeg du skal prøve programmet til Gunnar!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da synes jeg du skal prøve programmet til Gunnar!

:)

Tja, det er vel ikke verre enn at jeg finner på noe annet om jeg kommer frem til at det ikke fungerer for meg. Har tross alt ikke hastverk.

Takk for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig unødvendig å kjøre så mange forskjellige øvelser. Når man er mer avansert kan det være poenger å trene musklene fra forskjellige vinkler, men for oss vanlige gymrotter så er ikke dette nødvendig. 1-2 øvelser pr muskelgruppe holder for de fleste. Mye lettere å sikre god progresjon når man har færre øvelser og forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fullstendig unødvendig å kjøre så mange forskjellige øvelser. Når man er mer avansert kan det være poenger å trene musklene fra forskjellige vinkler, men for oss vanlige gymrotter så er ikke dette nødvendig. 1-2 øvelser pr muskelgruppe holder for de fleste. Mye lettere å sikre god progresjon når man har færre øvelser og forholde seg til.

Også når det bare er snakk om ett sett pr øvelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...