chaxia Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Heisann! Er ny her inne og håper noen kan hjelpe meg med å nå målet mitt.. Jeg er ei jente på 27 år som veier ca 100 kg, er 176 høy. Målet mitt er å gå ned minst 30 kg, men er så mange dietter og sånn som florerer der ute og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre:huh: Jeg har begynt å trene på treningsstudio og har fått et intervallprogram av fysioterapeuten min(oppvarming på 10 min, så 4x høy intesitet og 4x moderat intensitet) og deretter apparater.trener 3 dager i uka. Hvor lenge bør jeg ha 3 dager i uka før jeg kan øke til 4 eller 5? ang kosthold.. er så usikker på hvor mye jeg skal spise pr porsjon og hvor mange måltider til dagen? må jeg telle kalorier for å få en gunstig vektnedgang? og hva bør jeg spise? har hørt at brød ikke er så bra, men hva med knekkebrød? Jeg ammer i tillegg, så proteinshakes osv tror jeg at jeg holder meg unna.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9033-har-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kosthold-og-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 hei! Det du bør satse på er en livsstilsforandring, ikke en diett. dietter er kortvarige og funker ikke i lengden. Men det ser ut som om det er planen din med livsstilsforandring Kan jeg spørre om hvordan treneren din vil at du skal gjennomføre intervaller? for hvis det er snakk om løping, må du bytte fysioterapeut. Du er ganske overvektig, og løping vil drepe knærne dine. Løping er ikke en metode å bruke for å komme i form, du må være i form for å løpe. At du skal bruke apparater ser jeg heller ingen vits i. I apparater setter du deg ned, og arbeider i en fastlåst bevegelse, noe som bruker færre muskler og brenner færre kalorier. Du burde heller gjøre kroppsvektbevegelser som bruker mange muskler, stående hvis det er mulig. Eks knebøy med kroppsvekt, omvendt roing (juster kroppsvinkel etter vanskelighetsgrad), thrusters (knebøy med skulderpress), stående skulderpress, Farmers walks (bære tunge manualer en distanse), og medisinballkast osv Du kan øke til 4x i uka nå hvis du vil, så lenge du føler deg klar for det. Husk at du ikke MÅ gjøre intervaller hver gang du trener, du MÅ heller ikke trene styrke, du må bare ha en god balanse gjennom uka Kosthold: Antall måltider er av liten eller ingen betydning, det gjelder å finne ut hva som passer deg best. Personlig spiser jeg få måltider i en slankefase, fordi jeg føler det er mer tilfredsstillende å være litt sulten i starten av dagen, og så spise et par store måltider. Andre liker det annerledes, og det funker også. Det som betyr noe, er kaloriene du putter i deg. Nei, du må ikke telle, men du må ha en omtrentlig oversikt. Går ikke vekta nedover, må du justere. brød er ikke noe særlig nei, ville funnet noe annet. Du bør prioritere proteiner til hvert måltid, får du til det er mye gjort sånn i starten. Det finnes ingen logisk grunn til å holde seg unna proteinpulver selv om du ammer. Det er som å si at du ikke vil drikke melk, fordi du ammer. Hvis du ikke vil kjøpe det fordi det er dyrt (det er det ikke dersom du regner pris pr gram protein) så greit, men du trenger ikke tro at det har noen bivirkninger. Det er helt vanlig protein, som finnes i helt vanlig mat. Håper dette var noe til hjelp! Forsvarsfrue, Maethor, Mona Elisabeth og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9033-har-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kosthold-og-trening/#findComment-326850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
chaxia Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Takk for svar! Det hjalp veldig Fysioterapeuten min har ikke satt opp løping nei, jeg sliter med vonde knær fra tidligere så jeg bytter på sykkel og ellipsemaskin for å variere intervallene.Etter en uke med intervalltrening og at jeg strekker godt ut etter trening, merker jeg at det er bedring. Tenkte bare intervalltrening gir best effekt når det kommer til å øke forbrenning? hva kan jeg gjøre den andre økten istedenfor intervallene for å gi best mulig effekt da? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9033-har-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kosthold-og-trening/#findComment-327265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.