Gå til innhold

Hvilke kosttilskudd passer best til min trening??


Maxximus

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Tenkte jeg skulle forhøre meg med alle dere inne på forumet her angående hvilke kosttilskudd som passer best til meg og min trening.

Først litt info om hvordan jeg tenker og trene. Jobber rotasjon så har planen om og trene hardt når jeg er på jobb i 1 mnd hvor jeg ser for meg 3-4 løpeøkter og 2-3 styrkeøkter i uka. Når jeg er hjemme blir det normal trening i 1 mnd med ca 3-4 treninger i uka, hvor fotball og styrke står på menyen :)

Ønske og målet jeg har er og redusere fettprosenten min, men også og bli litt mer marker gjennom styrketrening:D

Det jeg har bestemt meg for er og prøve Jack3d og Craze ikke samtidig såklart, men 1 mnd i slengen for og se hva jeg synes funker best for meg. Jeg kommer også til og prøve Dexaprine for og redusere matlyste og dermed få bedre effekt av treningen siden jeg ønsker og redusere fettprosenten og vekten min. Disse produktene kommer jeg bare til å bruke i 1 mnd når jeg er på jobb og trener hard. Når jeg er hjemme kommer jeg til å være av disse.

Men så lurer jeg på om jeg burde ta noe protein tilskudd og multi vitaminer for og få best effekt siden jeg går på Dexaprinefo og kanskje ikke har den største matlysten?

Hvilke produkter anbefaler dere meg med tanke på hvilken trening og mål jeg har?

Har veldig lite erfaring med kosttilskudd så alle råd mottaes med takk :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først:

Dersom du skal trene 3-4 løpeøkter og 2-3 styrkeøkter trenger du mat, og ganske mye mat også. Selv når du skal ned i fettprosent (drit i vekten). Har du oversikt over hva du spiser og logger maten din, så kan du sørge for at du får i deg nok med et veldig moderat underskudd. Tror du får underskudd nok gjennom treningen.

Så:

Dexaprine vil jeg si er bortkastede penger. Får du i deg riktig mat vil du ikke gå rundt å være sulten, og skulle du føle litt på sult går det ann å bruke denne fine tingen kalt viljestyrke til å ikke stappe i deg masse mat ;) Ikke kast bort unødvendige penger som kan brukes på viktigere ting, som proteinpulver.

Og til slutt:

De eneste kosttilskuddene du faktisk trenger er Omega-3 dersom du ikke spiser et tonn av fet fisk til vanlig, proteinpulver dersom du ikke får i deg nok protein gjennom kosten (Rundt 2,3g pr/kg kroppsvekt) og noen ekstra vitaminer/mineraler gitt at du ikke får i deg nok av disse, men det gjør du om du spiser godt med frukt og grønt og generelt sunt.

Jack 3D og andre slike kosttilskudd funker for noen, ikke for andre, og det er ikke noe mer magisk enn at du får litt mer energi på trening grunnet koffeinet. Du kan selvfølgelig prøve det om du vil, men det er ikke nødvendig.

Kosttilskudd er nettopp tilskudd, og skal bare hjelpe deg på vei. Arbeidet går først og fremst gjennom den vanlige maten du spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først:

Dersom du skal trene 3-4 løpeøkter og 2-3 styrkeøkter trenger du mat, og ganske mye mat også. Selv når du skal ned i fettprosent (drit i vekten). Har du oversikt over hva du spiser og logger maten din, så kan du sørge for at du får i deg nok med et veldig moderat underskudd. Tror du får underskudd nok gjennom treningen.

Så:

Dexaprine vil jeg si er bortkastede penger. Får du i deg riktig mat vil du ikke gå rundt å være sulten, og skulle du føle litt på sult går det ann å bruke denne fine tingen kalt viljestyrke til å ikke stappe i deg masse mat ;) Ikke kast bort unødvendige penger som kan brukes på viktigere ting, som proteinpulver.

Og til slutt:

De eneste kosttilskuddene du faktisk trenger er Omega-3 dersom du ikke spiser et tonn av fet fisk til vanlig, proteinpulver dersom du ikke får i deg nok protein gjennom kosten (Rundt 2,3g pr/kg kroppsvekt) og noen ekstra vitaminer/mineraler gitt at du ikke får i deg nok av disse, men det gjør du om du spiser godt med frukt og grønt og generelt sunt.

Jack 3D og andre slike kosttilskudd funker for noen, ikke for andre, og det er ikke noe mer magisk enn at du får litt mer energi på trening grunnet koffeinet. Du kan selvfølgelig prøve det om du vil, men det er ikke nødvendig.

Kosttilskudd er nettopp tilskudd, og skal bare hjelpe deg på vei. Arbeidet går først og fremst gjennom den vanlige maten du spiser :)

Hei,

Ja ser poenget ditt med kosthold, og det er klart at det er den fremste nøkkelen til riktig trening.

Problemet er at jeg som sagt jobber rotasjon, altså 12 timer på og 12 timer av i 1 mnd. Da serveres det bare mat klokka 6 om morgenen, 12 om dagen og 6 om kvelden. Altså det er 6 timer mellom hvert måltid, og da sliter i alle fall jeg med sult følelsen. I tilegg får vi servert mat, og kan ikke velge og vrake selv i hva vi spiser, dermed kan jeg bare kontrollere til en hvis grad hva jeg spiser.:mellow:

Det er derfor jeg hadde skissert det opp slik jeg hadde med og bruke Dexaprine sammen med proteinpulver og multi vitaminer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, om du mener Dexaprine vil hjelpe, så prøv det ut, men ville anbefalt deg å la være økonomisk sett osv. Du har ingen mulighet til å få i deg proteinshakes eller annet smått i mellom måltidene? Eventuelt spise en god del mer til hvert måltid ;)

Økonomisk er ikke så viktig dersom det kan hjelpe.

Men trenger som sagt råd til hvilket protein og multi vitamin kosttilskudd som er bra og kan anbefales for meg! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økonomisk er ikke så viktig dersom det kan hjelpe.

Men trenger som sagt råd til hvilket protein og multi vitamin kosttilskudd som er bra og kan anbefales for meg! :thumbsup:

Valg av proteinpulver er ikke så veldig vanskelig. Gå for et med mye protein pr. 100g bare, og dersom det ikke er så viktig for deg hvor mye karbohydrater og fett det er i tillegg, så har du et ganske bredt utvalg. Dersom du ønsker lite av de to andre makrostoffene ville jeg gått for isolat, men det er neppe nødvendig i ditt tilfelle. Finn noe billig med nok protein. Smaken er naturligvis viktig for at du skal orke å få det i deg ;) Ganske lurt å safe med noe enkelt og trygt i starten, som sjokolade eller vanilje.

Multivitamin finner du tilnærmet overalt, men ville anbefalt deg å gå på helsekosten og få dem til å fortelle litt om hvilke typer de anbefaler. Jeg er ikke så stø her selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Tenkte jeg skulle forhøre meg med alle dere inne på forumet her angående hvilke kosttilskudd som passer best til meg og min trening.

Først litt info om hvordan jeg tenker og trene. Jobber rotasjon så har planen om og trene hardt når jeg er på jobb i 1 mnd hvor jeg ser for meg 3-4 løpeøkter og 2-3 styrkeøkter i uka. Når jeg er hjemme blir det normal trening i 1 mnd med ca 3-4 treninger i uka, hvor fotball og styrke står på menyen :)

Ønske og målet jeg har er og redusere fettprosenten min, men også og bli litt mer marker gjennom styrketrening:D

Det jeg har bestemt meg for er og prøve Jack3d og Craze ikke samtidig såklart, men 1 mnd i slengen for og se hva jeg synes funker best for meg. Jeg kommer også til og prøve Dexaprine for og redusere matlyste og dermed få bedre effekt av treningen siden jeg ønsker og redusere fettprosenten og vekten min. Disse produktene kommer jeg bare til å bruke i 1 mnd når jeg er på jobb og trener hard. Når jeg er hjemme kommer jeg til å være av disse.

Men så lurer jeg på om jeg burde ta noe protein tilskudd og multi vitaminer for og få best effekt siden jeg går på Dexaprinefo og kanskje ikke har den største matlysten?

Hvilke produkter anbefaler dere meg med tanke på hvilken trening og mål jeg har?

Har veldig lite erfaring med kosttilskudd så alle råd mottaes med takk :thumbsup:

Jeg eksperimenterer litt med dette selv og bruker nå: (er på en liten vekt reduksjons diett mister ca 500g kroppsmasse per uke) Jeg gjør følgende:

  • Jeg spiser hovedsaklig kylling, grønnsaker, havregryn, hvetekli, linfrø og ris.
  • Jeg spiser nå ca 2600-2700 kcal fordelt på 250g proteiner, 250g karbs og 55g fett.
  • Underspiser med kanskje 500-600 kcal per dag.
  • Prøver å få karbs fra mellom raske og trege karbs.
  • Forsøker å få litt karbs før styrketrening, men det meste etter styrketreningen. Da ofte i form av ris.
  • Jeg prøver en periodisk faste jeg spiser ikke mat om morgenen og lagr det går mellom 12-14 timer mellom siste måltid før sengetid og første om morgenen/formiddagen.
  • Jeg prøver å kjøre en cardio økt hver morgen i ukedagene, 20 (4+1) minutter intervall eller bare 40 min jogging. Pulsen ligger på 130-140.
  • Trener et tre el fire splitt styrkeprog. Prøver å trene det maksimale kroppen tåler.

  • Jeg bruker proteinpulver som mellommåltid eller som tilskudd. Bruker 100-150g pulver hver dag. (Gymgrossisten)

(Vurderer å bytte til ett som er litt billigere og har mindre fett og 1 prosent mere proteiner per g)

  • Kreatinmonohydrat blir brukt periodisk, tar en pause når jeg har brukt 500g på ca 100 dager. (Gymgrossisten)
  • Har testet ulike burnere/pre workout produkter. Koffeinet gir et lite kikk ja eller vet ikke jeg.. (tester kanskje Jack3d som neste)
  • Omega 3 kapsler. (Sunkost sine)
  • Ginseng/rosenrot tilskudd. (dette virker på meg) (Germimax)
  • Har akkurat begynt på CLA. (Gymgrossisten)
  • Tar vanlig multivitamin, kjøpt på butikken.

Tanken min er å ha litt høyere fett prosent om vinteren og lavere om sommeren:) (under 10%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...