Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Starter med 10 min oppvarming med sykling,tredmølle eller step maskin.

Dag 1 . 3 x 12

Skråliggende benpress opp/ legg press

Skråstående benpress

Sittende lårcurl

Skulderpress

Sittende strak sidehev

Tautrekk mot ansikt

Sittende tåhev

Dag 2 . 3 x 12

Nedtrekk til nakke

Nedtrekk til skuldre

Sittende roing

4 x 10

Skrå hanelcurl

Stående bicepscurl

30 min cardio

Dag 3 . 3 x 12

Brystpress

Flat hantelpress

Skrå flies

Stående triceps press

Liggende triceps press

Kne og håndstøttende triceps press

Sit up på ball

Sit up liggenes (hever beina)

Sit ups sittende og vrir side til side med 5 kg vekt

Prøver å få til 5 økter i uka.

Fortsetter under...

Hvor lang erfaring har du med styrketrening?

Synes det virket som en del kompliserte øvelser. Som oftest er det enkle ofte det beste.

Har du fått en begrunnelse for at programmet er laget som det er gjort? Øvningssammenstilninger og repsantall.

Ingen av øvelsen der er konpliserte?! Ser ut som et helt ordinert 3splitt program, hvis du prøver å ha en god progresjon på øvelsene, dvs at du prøver å øke vektene annenhver uke i alle fall så skal dette gå bra. Personlig ville jeg hatt med Knebøy istedet for en av beinpressøvelsene, markløft på ryggdagen og byttet ut brystpress med benkpress.

Hvor lang erfaring har du med styrketrening?

Synes det virket som en del kompliserte øvelser. Som oftest er det enkle ofte det beste.

Har du fått en begrunnelse for at programmet er laget som det er gjort? Øvningssammenstilninger og repsantall.

Jeg begynte å trene styrke hjemme i Februar så nei jeg kan ikke si jeg har lang erfaring... Jeg synes selve øvelsene går greit, det er noen på maskinene som er vansklige å få til men han har hvist oss så vi skal gjøre dem riktig! Han sa ikke noe om sammensetningen...bare at vi burde begynne pent og ta dem 3 x12 og i ca 6 uker så skulle vi se om vi ønsket flere øvelser i tilegg eller et helt nytt program.

Jeg føler nesten at det er litt lite øvelser jeg da, men kanskje bare fordi jeg er gira på å se resultater fort ;-)

Ingen av øvelsen der er konpliserte?! Ser ut som et helt ordinert 3splitt program, hvis du prøver å ha en god progresjon på øvelsene, dvs at du prøver å øke vektene annenhver uke i alle fall så skal dette gå bra. Personlig ville jeg hatt med Knebøy istedet for en av beinpressøvelsene, markløft på ryggdagen og byttet ut brystpress med benkpress.

Øke annehver uke uansett om jeg føler at jeg har blitt sterkere eller ikke? Da kan jeg øke litt allerede neste uke, men jeg får begynne i dag å skrive opp hvor mange kg jeg tar i dem forskjellige øvelsene.

Brystpress må jeg nok uansett bytte ut for jeg får ikke til den maskinen, fikk vridd skulderen sist gang så tenkte jeg skulle spørre han om en annen øvelse....da kan jeg jo be om benkpress istede.

Markløft har jeg ikke tatt så mye før heller men har skjønt at det er en øvelse som bør være med...og knebøy savner jeg for det tok jeg mye av når jeg trente hjemme...Tror kanskje jeg skal få det med på programmet her.

Øke annehver uke uansett om jeg føler at jeg har blitt sterkere eller ikke? Da kan jeg øke litt allerede neste uke, men jeg får begynne i dag å skrive opp hvor mange kg jeg tar i dem forskjellige øvelsene.

Brystpress må jeg nok uansett bytte ut for jeg får ikke til den maskinen, fikk vridd skulderen sist gang så tenkte jeg skulle spørre han om en annen øvelse....da kan jeg jo be om benkpress istede.

Markløft har jeg ikke tatt så mye før heller men har skjønt at det er en øvelse som bør være med...og knebøy savner jeg for det tok jeg mye av når jeg trente hjemme...Tror kanskje jeg skal få det med på programmet her.

En vanlig metode for å prøve å holde progresjonen oppe er å prøve å øke litt hver uke, til du ikke klarer alle repetisjonene du skal klare. Da tar du å senker vektene å begynner å økte hver uke igjen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...