Gå til innhold

Hjelp til kosthold:)


Kriss

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en lettvekter på 69 kg. Jeg har trent en stund å har tilegnet meg en lav fettprosent, 8% i følge en 3 punkts måling med fettklyper. Jeg har nå lyst å bygge muskler å gå opp til 75kg. så jeg lurer på om dere har noen tips til hvordan jeg skal gjøre dette. takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ligge i kalorioverskudd og trene tungt.

La oss si du vedlikeholder vekten på rundt 2200 kcal. Øk inntaket til rundt 2500 kcal og la rundt 700 kcal (175 g) komme fra proteiner. Resten fordeler du på fett og karbohydrater som du ønsker. Ikke glem frukt og grønnsaker!

Bruk fettklype, målebånd og eventuelt vekt for å se hvilken vei det går (mål hver 14. dag f. eks.). Spis mer mat om du ikke går opp i vekt, reduser om du synes det går for fort, for mye fett etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 2,5 gram proteiner pr kg kroppsvekt, grønnsaker, frukt, ris, sunne fettsyrer.. Ligg i overskudd på treningsdager og ved vedlikedhold på hviledager. Kan og legge de fettrike måltidene til tidlig på dagen og spise karbohydratenede sent. F.eks :)

Skriver så sakte at jeg ikke får med meg at andre har svart :p Godt vi var inne på det samme da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For at det skal bli nogenlunde nøyaktig bør du veie maten du spiser og beregne kaloriinntak/makrosammensetning. Til dette kan du benytte en kalkulator som næringsinnhold.no eller opprette en loggbok på diett.no eller mylog.no.

Du får prøve deg frem, og etterhvert vil du få grei kontroll på hva maten du spiser inneholder av kalorier og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...