Gå til innhold

Mitt treningsprogramm


Helgheim95

Anbefalte innlegg

Heihei! Har fått meg treningsprogram som en personlig trener på Puls Førde lagde til meg, vil høre andre sine meininga om programmet. Ditta gjelder då per treningsøkt (3 økter i veka har eg fått beskjed om, ca. )

Oppvarming på tredemølle, 10-15 min.

Bein

Beinpress 3x12

Legurl 3x12

Utfall stasjon høgre/venstre 3x12

ArmerNedtrekk 3x12

Brystpress 3x12

Tricepspress m/tøv 3x12

Bicepscurl 3x12

Oppdrag til hake 3x12

Mage Her har eg fått 3 forskjellige øvelsa med en ball (sånn stor "sprettball" , veit ikkje heilt ka det heiter.

Kvar øvelse skal eg ta 3 sett av, og gjøre heilt til eg ikkje klarer meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som et sånn typisk "mal" program de har lagret på dataen :p Men gi litt info om deg selv, mål, helse, har du trent lenge?

Ser ikke helt vitsen med å kjøre la oss si 30-40 Rep på mage per sett, motstanden bør være tung nok så du klarer å kjøre f.eks 10-12RM (RM=Repitisjon Maksimum) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et sånn typisk "mal" program de har lagret på dataen :p Men gi litt info om deg selv, mål, helse, har du trent lenge?

Ser ikke helt vitsen med å kjøre la oss si 30-40 Rep på mage per sett, motstanden bør være tung nok så du klarer å kjøre f.eks 10-12RM (RM=Repitisjon Maksimum) :)

Hei ! :) ja, gjer igrunn det ! Men tenker at siden eg er sopass "ny" når det gjelder styrketrening er det kanskje greit at eg først blir litt "kjent" med ulike øvelsa osv :)

Vil sei helsa mi er ganske bra! Er straks 17 år, har trent fotball i 4-5 år men slutta for ca 1 år sida pga. vi ikkje hadde lag lenger.

Har ikkje masse erfaring med styrketrening fra før, så vil sei eg er ganske fersk når det kommer til det ..

Mageøvelsene som eg har fått er sopass tunge at eg klarer faktisk AKKURATT 10 rep før eg knekker sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja der kom det litt info ;) Ja siden du er ny i "gamet" så er det alltid lurt og begynne med kontrollerte øvelser som f.eks beinpress. Ville kanskje vurdert å lagt øvelsene i oppdrag til hake -> nedtrekk->bicepscurl-> så Bryst og triceps. Men siden du er ny, så vil det gi resultater uansett :) Det viktigste i starten er å komme godt i gang og like det du holder på med :) savner kanskje en skulder øvelse, men det går nok bra uansett! :) Skuldrene er også med på brystpress vel og merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja der kom det litt info ;) Ja siden du er ny i "gamet" så er det alltid lurt og begynne med kontrollerte øvelser som f.eks beinpress. Ville kanskje vurdert å lagt øvelsene i oppdrag til hake -> nedtrekk->bicepscurl-> så Bryst og triceps. Men siden du er ny, så vil det gi resultater uansett :) Det viktigste i starten er å komme godt i gang og like det du holder på med :) savner kanskje en skulder øvelse, men det går nok bra uansett! :) Skuldrene er også med på brystpress vel og merke :)

Skal vertfall prøve å holde meg til ditta programmet ei stund før eg vurderer å skifte ut øvelser osv. !

Men kjenner eg ikkje er blitt så glad i dissa mageøvelsane med ball, har du noken gode mageøvelsa å anbefale eller må eg berre lære meg å like dei og berre holde meg til det eg har fått? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja der kom det litt info ;) Ja siden du er ny i "gamet" så er det alltid lurt og begynne med kontrollerte øvelser som f.eks beinpress. Ville kanskje vurdert å lagt øvelsene i oppdrag til hake -> nedtrekk->bicepscurl-> så Bryst og triceps. Men siden du er ny, så vil det gi resultater uansett :) Det viktigste i starten er å komme godt i gang og like det du holder på med :) savner kanskje en skulder øvelse, men det går nok bra uansett! :) Skuldrene er også med på brystpress vel og merke :)

Søkte litt rundt og fant faktisk fram sjølv ! :) skal se om eg finner noke der eg vil teste ut !

http://fitnessbloggen.no/ovelser/k/mage/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...