Gå til innhold

Trenger noen råd til tap av fett!


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har noe fett liggende på mage og litt på hoftene. Jeg er da en mann på 28 år, 187 høy og veier 90 kg.

Kjapp Historikk:

Jeg har hatt problemer med å bli kvitt dette fettet, jeg var tynn frem til begynte i 5 klasse og la på meg mye. Så kom jeg i puberteten men det overskuddet jeg hadde av fett forsvant aldri, og da trente jeg 13 timer basketball på bane og mange timer hjemme på gården til min far. Pluss at jeg arbeidet for min far i fjøset.

Nåtid:

Jeg leste den artikkelen i FHM og ble veldig imponert men jeg er litt skeptisk til den dietten, fordi jeg er bonde og er i fysisk aktivitet hver dag. Pr dags dato triller jeg inn 600 kg Kraftfôr til grisene mine + at jeg har en storfe fjøs jeg er i og. Så jeg er redd for at jeg kan gå i krafti underskudd på energi hvis jeg hiver meg på noe diett. Og jeg trenger den energien jeg har nå. Jeg drikker 2 liter hel melk pr dag og spiser 3 brødskiver med kjøtt, egg, leverpostei eller ost. Eneste jeg kan se for meg er at jeg kanskje kan kutte ut brødmat.

Jeg vil gjerne at noen som har peil på diett og trening kan komme med noen innspill til meg sånn at jeg kan få ræva på trening.

Takker og bukker på forhånd

MVH

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Det du må er å finne ut hvor mye du forbruker i løpet av en dag, og gå ut i fra det, si du forbruker 3000 kcal om dagen, så hadde jeg lagt meg på 2500 kcal om dagen. det blir et underskudd på 500 kcal om dagen og 500*7=3500 kcal = 0,5 kg i uka.

Det jeg vil anbefale deg er å kutte ut hvertfall hel melk, det er ikke gunstig å drikke når du skal ned i vekt pga fett, hvis du absolutt må ha melk anbefaler jeg skummet melk.

Lag f.eks en oversikt over hva du skal spise hver dag, det som er viktig er å spise mye protein, moderat karb og fett når du skal ned i vekt. Tung styrketrening og litt cardio og intervaller er et must også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...