Gå til innhold

Hva/hvordan spiser man etter PSMF?

Anreka

Anbefalte innlegg

Jeg er en av MANGE her på forumet som prøver ut PSMF for tiden, og føler igrunn jeg har god kontroll på selve dietten, og retningslinjene som ligger til grunn der. Men nå lurer jeg på hva og hvordan man skal spise etter endt diett?

Altså, jeg tenker å gå gradvis opp til vedlikeholdsnivå, f.eks øke med ca 200 kcal per dag eller annenhver dag, til jeg er på vedlikehold. Er dette måten å gå på?

Hvordan skal fordelingen mellom proteiner, fett og karbs være? 40,20,40?

Regner med det er andre som lurer på det samme også, så jeg valgte å opprette en tråd om det:) håper noen tar seg tid til å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg tenker å gå gradvis opp til vedlikeholdsnivå, f.eks øke med ca 200 kcal per dag eller annenhver dag, til jeg er på vedlikehold. Er dette måten å gå på?

Hvordan skal fordelingen mellom proteiner, fett og karbs være? 40,20,40?

Ja, det er en god mulighet om du vil fortsette å gå ned endel i fettprosent etter dietten.

Glem prosentfordeling av proteiner, fett og karbs. Hold proteinnivået slik det var under dietten og legg gradvis til mer karbs og fett.

Dersom du vil ut av ketose med en gang bør du første uken øke karbohydraterinntaket til over 100 gram. Men du skal være klar over at om du gjør dette vil du sannsynligvis bli mye mer sulten enn du var under PSMF dietten. Så det vil nok være fornuftig å øke fett også litt første uken og da blir økningen første uken endel mer enn 200 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:) men har lest gjennom hele tråden uten å bli så mye klokere på hva/hvordan man spiser etter endt diett:) (mulig jeg er treig eller har oversett noe, men ja) De fleste spør om hva/hvordan man bør spise under dietten der inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:) men har lest gjennom hele tråden uten å bli så mye klokere på hva/hvordan man spiser etter endt diett:) (mulig jeg er treig eller har oversett noe, men ja) De fleste spør om hva/hvordan man bør spise under dietten der inne:)

Det er jo heller ikke noe fasitsvar på det. Så det kommer jo helt ann på hvorfor du gikk på PSMF i utgangspunktet og hvor du vil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...