Gå til innhold

Kort styrkeøkt om morgenen. Er det vits?


Super CJ

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noe poeng i å ta en 20-30 min styrkeøkt hjemme med manualer før jobb? Da tenker jeg på i forhold til vektnedgang. Styrketrening forbrenner og holder forbrenningen gående, så vil det ha en viss effekt på resten av dagen/frem til en lengre økt om man tar seg en kort morgenrutine når man står opp?

Håper noen vil svare meg på dette, gjerne med detaljer og forklaringer på hvorfor/hvorfor ikke og hva dette vil gjøre med kroppen/ikke gjøre med kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det Konstant sa, men ville nok heller ha brukt 20-30 min på noen intensive intervaller.

Det vil nok ha mye bedre effekt utover dagen enn 20-30 min med vanlig styrke ( om du ikke kjører noe ala sirkel trening )

skal gi litt mere detalier når jeg kommer hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg kun ha 30 min til rådighet pleier jeg å kjøre sirkelpreget styrke - eventuelt dobbelsett slik at du går direkte fra en øvelse til en annen =) Du kan jo teste noe a.la dette:

Oppvarming:

Utfall - en fot på sklimatte. 20 reps per ben. 3 sett

1a) Markløft

1b) Planken (evt med armhevning om du er supersprek;))

2a) Dype knebøy

2b) Foroverbøyd roing med stang

3a) Kettlebell swing x 50

3b) skulderpress

alternative øvelser å vurdere: chins + dips, bulgarsk utfall + facepulls, stepups på benk/kasse + pushups, burpees + skulderpress <<-- hvertfall kombinasjoer jeg pleier å bruke =)

og - gå på youtube å søk på "Kettlebell workouts" - mye effektiv der også - srælig dersom du ønsker å forbrenne litt kalorier, ikke bare trene "ren" styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...